Marketing

Top 50 kreativnih marketinških kampanja brendova 2024. godine

Autor: Biznis.ba
Top 50 kreativnih marketinških kampanja brendova 2024. godine
Foto: X.com

U svijetu u kojem su potrošači sve teže dostižni, isticanje iz mase nikada nije bilo izazovniji zadatak.

Ipak, u posljednjih 12 mjeseci, neki su brendovi uspjeli upravo to učiniti, s kreativnim i inspirirajućim radom koji je redefinisao konvencionalni marketing i oglašavanje.

Od pametnih OOH (out-of-home) instalacija i zapanjujućih PR akcija, do inovativnih lansiranja proizvoda, ove kampanje su usvojile nekonvencionalno razmišljanje kako bi isporučile promotivne aktivnosti koje su privukle široku pažnju i priznanje.

Evo pregleda pedeset najpopularnijih i najviše repostanih radova prikazanih u semdičnom biltenu Famous Five.

1. Oslo – je li to uopšte grad?

Visit Oslo je isporučio najbolju turističku reklamu (možda čak i najbolju reklamu godine) – majstorski primjer 'anti-reklame' koju je kreirao NewsLab AS.

2. Michael CeraVe kampanja

Kanadski glumac Michael Cera izazvao je zabunu jer su ga viđali kako nosi torbe pune CeraVe-ove signature hidratantne kreme po New Yorku.

Influenseri su ga navodno sreli u trgovini kako lijepi naljepnice sa svojim likom i potpisuje boce, označavajući CeraVe i tražeći objašnjenje.

Kampanja koju je vodio WPP Onefluence, u saradnji s Ogilvy PR u Sjevernoj Americi.

3. Specsavers zaustavlja saobraćaj u Edinburghu

Specsaversova zapanjujuća “pogreška u parkiranju” u Edinburghu otkrivena je kao duhovit trik optičkog lanca i produkcijske agencije Grand Visual.

Posebno priznanje Golin-u za njihovu kampanju s Rickom Astley-em koja je osvojila Cannes.

4. Minimalistička OOH kampanja British Airwaysa

Koliko brendova je dovoljno samouvjereno da prikaže manje od 25% svog loga i nema ni taglina u reklami? British Airways i Uncommon Creative Studio otkrili su hrabro minimalističku OOH kampanju.

5. Upoznajte Daisy, granbot dizajniran da se bori protiv prevara

U inspiriranom potezu, O2 i VCCP stvorili su AI baku koja zamke pretvara u razgovore kako bi im oduzela što više vremena.

6. La Vieille Ferme prebrendira se u ‘The Chicken Wine’

Suočeni s činjenicom da većina njihovih kupaca ne zna pravilno izgovoriti ‘La Vieille Ferme’ i nazivaju ga ‘piletinskim vinom’, popularno vino lansiralo je limitiranu ediciju prebrendiranja za fanove u Sainsbury's.

7. Burger King slavi radost postporođajnih obroka

Burger King daje novim majkama ‘Foodfillment’ u kampanji BBH London koja slavi radost postporođajnih obroka. ‘Bundles of Joy’ koristi stvarne slike majki koje su se okrenule svom voljenom Burger Kingu za prvi obrok nakon porođaja, sa tačnim vremenom dolaska njihovog burgera na posterima.

8. Heineken lansira najdosadniji telefon na svijetu

Heineken, u saradnji s Bodega, lansira ‘Dosadni telefon’ kako bi pomogao korisnicima da ostanu u trenutku.

Dizajniran da ponudi samo osnovne funkcije potrebne za odličnu večer, telefonov jedini zadatak je slanje i prijem poziva i SMS poruka.

9. Generacijski jaz

Ovaj bizaran oglas za australijsku janjetinu satira distopijski generacijski jaz – ujedinjujući sve uz roštilj.

Agencija ‘The Monkeys’ je isporučila oštro duhovit komad radeći s multigeneracijskim direktorima u reklami za Meat and Livestock Australia.

10. Currys prihvata Gen-Z jezik na TikToku

Currys je privukao pažnju svojim ludim TikTok feedom.

U septembru su najavili da su angažirali Gen-Z zaposlenika da napiše scenarij za društvene medije, što je izazvalo ogromnu online interakciju.

11. Liquid Death i Yeti ‘ubijaju žeđ’ životinjskim koferom

S morbidnim potezom pred Halloween, brendovi su lansirali limitiranu ediciju frižidera u obliku koferom.

12. Marmite regrutuje “krijumčare”

Adam&EveDDB su prokrijumčarili ovu podjeljenu pastu među iseljenicima u SAD-u nakon “Marmite suše” u New Yorku.

13. IKEA kampanja naglašava žrtve nasilja u porodici

IKEA, u saradnji s Save the Children, ističe nevolje više od 120.000 Australaca, većinom žena i djece, koji su beskućnici zbog nasilja u porodici.

Žrtve su prisiljene tražiti sklonište u mjestima koja nikada ne bi trebala biti nazvana domom – bilo to auto, šator ili spavanje na prijateljevom kauču.

14. Heinz stvara Ketchup futrolu za telefon – inspirisano od strane Rhode

Iskoristivši viralni Rhode lip gloss futrolu za telefon, Heinz je otišao na Instagram kako bi promovirao svoju futrolu koja je savršeno dizajnirana za držanje jedne kesice kečapa.

15. CALM ističe rastuću epidemiju samoubistava među mladima

Za Svjetski dan prevencije samoubistava, CALM je osvijetlio 'Propuštene rođendane'.

U emotivnoj instalaciji od Adam&EveDDB, organizacija za prevenciju samoubistava postavila je 6.929 balona za rođendane u Westfield Londonu – svaki predstavljajući mladog čovjeka koji je umro u posljednjoj deceniji i ilustrirajući godine koje sada ne bi doživjeli.

16. Airbnb nudi gostima priliku da prenoće u ‘Up’ kući

Airbnb je ponudio gostima priliku da prenoće u Disney Pixar-ovoj najikoničnijoj kući – ‘Up kuća’.

17. Pedigree orkestar koji vodi "mahanje repova"

U ovom blesavom eksperimentu, brend hrane za pse Pedigree pretvorio je pseće repove u dirigente – stvarajući muzičku radost od brzine njihovih repova.

18. Nike slavi post-maratonske poteškoće trkača

Relativan Nike spot od Wieden & Kennedy pod nazivom ‘Stairs’ slavi post-maraton poteškoće trkača, uz zvučnu podlogu pjesme Love Hurts od Nazaretha.

19. Duolingo nas sve troluje s “Duolingo na ledu”

Duo, omiljena pasivno-agresivna sova interneta, šeta u nezgrapnoj kostimu dok se oko nje vrte klizači u morph odijelima. Neposredno zadovoljan pogled na publiku – vrhunska šala za April Fools, ali pomalo žao što nije istina.

20. Red Bull daje krila skakačima padobranima koji lete kroz London Bridge

Red Bull je dokazao da zaista 'daje krila' jer su dva austrijska skakača padobranima uspješno izveli prvi let u krilu kroz londonski Tower Bridge.

21. "S obzirom na što?" Reklama Channel 4 za Paraolimpijske igre odbija patronizirajuće komentare.

Ova upečatljiva kampanja 4Creative personificira gravitaciju, trenje i vrijeme, pretvarajući ih u protivnike koje svjetski sportaši moraju pobijediti.

22. easyJet pokreće kampanju za zapošljavanje žena-pilota

easyJet je pokrenuo sljedeću fazu evropskog programa koji potiče mlade žene da razmotre karijeru pilota.

Kampanja je započeta "govorećim" billboardom, na kojem se pojavila stvarna easyJet kapetanica Sarah Acklerley, koja je uzela pauzu od kokpita kako bi razgovarala s potencijalnim mladim kandidatkinjama.

23. ‘Nosi vunu, a ne otpad’

Ova zadivljujuća kampanja Woolmarka i agencije 20(Something) temelji se na neugodnoj ideji da svaka sintetička odjeća koja je ikada napravljena još uvijek postoji u nekom obliku. Kampanja se usmjerava na invaziju zombija sintetičkih odjeća koja opsjeda našu planetu.

24. McDonald’s uklanja osmijeh s Happy Meal-a

McDonald’s UK, Ready 10 i Leo Burnett UK uklonili su prepoznatljiv osmijeh s miliona kutija Happy Meal-a kako bi potaknuli porodične razgovore o emocijama. Ove kutije dolaze s naljepnicama koje prikazuju različite emocije, omogućujući djeci da izraze svoja osjećanja prilagodbom kutija Happy Meal-a.

25. Adidas prikazuje reklamu za Euro 2024 'Hey Jude'

Briljantna reklama Adidasa – koja otkriva da je njihova reklama za Euro 2024 centrirana oko Judea Bellinghama, uz pjesmu The Beatles-a "Hey Jude". Reklama agencije Johannes Leonardo (New York) prikazuje historijske trenutke Engleske, s pojavljivanjima Davida Beckhama, Iana Wrighta, Franka Lamparda, Stormzyja i Laure Woods.

26. Samsung 'preklapa' London za novo lansiranje telefona

Samsung je preuzeo područje Old Street-a nizom aktivnosti, nazvanih Fold Town, kako bi proslavio novo izdanje Galaxy Z Fold6 i Z Flip6.

27. James Blunt poziva fanove da 'unište njegov život'

Ako bi 20. izdanje njegovog albuma “Back To Bedlam” ponovno ušlo na top listu na prvom mjestu, Blunt je obećao da će zakonski promijeniti svoje ime – u bilo šta što javnost odluči.

28. V&A traži ‘superfan savjetnika’ Taylor Swift

Kako bi ostao relevantan za generaciju Z, V&A i Hope & Glory angažirali su 'savjetnika superfanova Taylor Swift' koji će doprinositi uvidima u Swiftie kult-fandom, ručno izrađene natpise, narukvice prijateljstva i memorabiliju.

29. Britanska zaklada za srce ističe srčane bolesti uz mural prije Euro-a

Prije Euro-a, Britanska zaklada za srce i Saatchi & Saatchi otkrili su snažnu seriju murala, posvećenu mladim nogometnim navijačima koji su umrli od srčanih bolesti.

30. Snažna Shelter kampanja podcrtava stvarnost beskućništva

Lijepo napravljena i dirljiva reklama Don’t Panic agencije ističe dužinu koju će roditelji proći kako bi zaštitili djecu od surove stvarnosti svakodnevnog života.

31. ASICS: Udaljite se od svog stola!

ASICS je angažirao Briana Coxa kako bi motivirao radnike da se udalje od svojih stolova i pomaknu za mentalno zdravlje. Glumac iz serije "Succession" daje PSA poziv zaposlenicima da se suprotstave tihom prijetnji za mentalno zdravlje – stolu.

32. Parkrun 'to je upravo ono što je doktor naredio'

Za Svjetski dan mentalnog zdravlja Parkrun je postavio 'receptne plakate'. Kampanja agencije Meanwhile ističe da liječnici često prepisuju ovu društvenu aktivnost kako bi liječili anksioznost i depresiju.

33. Waitrose-ova kosi billboard privlači pažnju vijeća

Saatchi & Saatchi postavili su namjerno nagnuti billboard kako bi pokazali nedavne padove cijena. Međutim, kreativna ideja bila je izgubljena na vijeću Wandswortha, koje je, nakon dojave od prolaznika, odlučilo ograditi pločnik misleći da je opasan.

3.4 Sky Sports pokreće kanal za tenis s COOH

Sky Sports je proslavio pokretanje novog Sky Sports Tennis kanala s velikim vanjskim instalacijama. Sky kreativa slavi trenutak u kojem je lopta zapela u ogradi.

35. Malibu angažira Toma Daleya za kampanju svijesti

Jedna od četiri utopljene osobe u UK-u uključuje alkohol. Zato je Malibu angažirao olimpijca Toma Daleya kako bi prenio poruku – 'Ne pij i skači.'

36. Doritos omotava hotel Luxor

Medijski hotel za Super Bowl u Vegasu je Luxor, koji je pretvoren u ogromni Doritos čips.

37. Burger King slavi stare ljubavi povodom 70. rođendana

Povodom 70. rođendana Burger Kinga, brend (s agencijom Room 23) u Brazilu otkrio je erotsku kampanju koja prikazuje stare ljubavi koje i dalje održavaju svoju strast nakon svih ovih godina.

38. AI također treba pauzu! od KitKat-a

Ispostavilo se da čak i AI ponekad treba pauzu!

Inspiracija za ovu zabavnu kampanju od KitKat Canada (i agencije Courage) došla je iz nedavnog istraživanja Google DeepMind-a, koje je otkrilo da čak i AI može bolje funkcionirati kada uzme pauzu.

39. David i Victoria Beckham zaboravljaju Uber Eats

David i Victoria Beckham ponovno stvaraju svoj viralni trenutak "Budite iskreni" za Uber Eats reklamu za Super Bowl. Kreativni potez Uber Eats-a i agencije Special U.S koji se s humorom bavi šarmantnim i viralnim trenutkom pop kulture.

40. Berlinska pivovara parodira viralnu reklamu Calvin Klein-a

Berlinska pivovara BRLO stvorila je svoju satiričnu posvetu nedavnoj Calvin Klein reklami s Jeremyjem Allenom Whiteom. Snimljeno u Berlinu, a promovira njihovo pivo bez alkohola, reklama prikazuje pozitivnost tijela u svom najčišćem obliku – i parodira tradicionalnu reklamu za donji veš.

41. "To je tako BRAT". Hellmann's lansira 'klasični klub' dok Charli XCX kreće na turneju

Brend majoneze Hellmann's i Ogilvy UK pokrenuli su integriranu kampanju u saradnji s Charli XCX-ovom UK BRAT turnejom, referirajući na njezin čuveni poster turneje.

42. LEGO animira Battersea Power Station

LEGO je priredio zadivljujuću projekciju na Battersea Power Stationu u sklopu svoje kampanje ‘Play is Your Superpower’.

43. Domino’s nudi zaključive kutije za pizzu studentima

Pizza lanac s agencijom One Green Bean nudi studentima zaključive kutije za pizzu kako bi zaštitili ostatke pizze.

44. Tesco odustaje od loga

U hrabrom potezu, Tesco je odustao od svog loga kako bi napravio mjesta za proizvode koji zamjenjuju slova T, E, S, C i O. Kampanja agencije BBH London postavila je pravila na stranu.

45. St John Ambulance izdaje CPR grudnjak

Znate li kako obaviti CPR na ženi? Pa, St John Ambulance i agencija Revolt i PR iz Fight Or Flight educirali su nas koji to ne znamo, stvarajući CPR grudnjak!

46. Adam Driver čita apsurdne Amazon recenzije proizvoda

Pred crni petak… Amazon je angažirao ‘ozbiljnog glumca’ Adama Drivera za seriju dramatičnih čitanja apsurdnih (ali potpuno istinitih) recenzija proizvoda.

Poput rezalica za banane, koje su, prema jednom paru, spasile njihov brak.

47. Dove uzima stav protiv prikaza žena u AI sadržaju

Dove je kritizirao način na koji žene bivaju prikazane u AI-generiranim sadržajima – nudeći praktične smjernice za stvaranje reprezentativnijih slika.

48. Surreal nalazi način kako da zadovolji advokate

‘Nismo dozvoljeni nazvati ga Notella’ – brand žitarica Surreal pronašao je lukav način da zadovolji advokate za lansiranje svog novog čokoladnog hazelnut žitarica.

49. Westminster Bridge 'Hakerski' za Mjesec svijesti o testikularnom raku

Jedna organizacija pretvorila je londonski Westminster Bridge u upadljivu instalaciju za Mjesec svijesti o testikularnom raku. Neobična značajka 162-godišnje arhitektice mosta iskorištena je od strane COOH agencije St Marks Studios kako bi prenijela snažnu poruku.

50. Crne i plave ploče pričvršćene su na kuće ubijenih žena

Crne i plave ploče pričvršćene su na kuće ubijenih žena, kao dio kampanje 'Killed Women' (i agencije Earnies) koja želi istaknuti “zastarjele i mizogine” zakone o domaćem ubistvu u UK-u.

Svaka ploča žrtvi uključuje “ubijena ovdje”, uz kaznu koja je izrečena ubici i slogan ‘Murder is murder, change the law’.