Par korisnih savjeta

Bankomat vam nije isplatio novac ili je 'progutao' karticu, šta trebate uraditi?

Autor: Biznis.ba
Bankomat vam nije isplatio novac ili je 'progutao' karticu, šta trebate uraditi?
Bankomat / Ilustracija

Iako se ne dešava tako često, nekada možete doći u situaciju da vam bankomat ne isplati novac ili čak povuče karticu, ali ne treba da brinete, već je bitno da odmah reagujete.

U nastavku pročitajte nekoliko savjeta šta možete uraditi u takvoj situaciji.

Bankomat nije isplatio novac, kako reagovati?

Ako vam bankomat nije isplatio novac, te je na ekranu ispisano da je došlo do neke greške, ali vam je na telefon stigla poruka da je skinut novac sa vašeg računa, potrebno je da odmah reagujete.

Za početak, najbolje bi bilo da što prije odete u poslovnicu banke u okviru koje je i bankomat na kojem ste pokušali podići novac.

Sljedeći korak je da podnesete prigovor za neodobrenu, neizvršenu ili nepravilno izvršenu platnu transakciju.

U skladu sa tim koja banka je u pitanju, te na osnovu njihovih pravila poslovanja, novac će vam najvjerovatnije biti isplaćen u roku od nekoliko dana.

Šta ako vam bankomat povuče karticu?

Još jedna situacija u kojoj se možete naći, iako su to rjeđi slučajevi, jeste da vam bankomat proguta karticu. Međutim, ni u tom slučaju ne treba da paničite, jer za sve postoji rješenje.

Bankomat može zadržati karticu iz različitih razloga, i to, na primjer, ako je korisnik triput pogrešno ukucao PIN, ako je kartica povučena ili je istekla, ali i ako je oštećena.

To se dešava jer je bankomat programiran tako da, iz bezbjednosnih razloga, u slučaju da je kartica ukradena, spriječi neovlašćeno podizanje novca ili ako nakon podizanja gotovine u predviđenom roku (obično je to 30 sekundi), ne preuzmete vašu karticu iz bankomata.

U tom slučaju većina banaka savjetuje da, ako je bankomat zadržao karticu, pozovete Call centar ili posjetite najbližu filijalu, gdje će se obaviti proces vraćanja kartice.

Ako se bankomat nalazi u okviru filijale ili ekspoziture banke, najbolje je da se obratite direktno zaposlenima u banci sa molbom da vam se kartica vrati.

Ukoliko to nije moguće, jer ste, recimo, došli nakon završetka radnog vremena ili ako se bankomat ne nalazi u okviru banke, potrebno je da se javite svom izdavaocu kartice i prijavite slučaj. Postoji procedura po kojoj se zadržane kartice vraćaju korisnicima.

Inače, bankomat nakon desetak sekundi uvuče karticu koju neko nije uzeo, pa je ponovo izbaci uz zvučni signal, a ako je ni tada ne uzme – tada je spremi.

Bankomat će nakon 20 sekundi uvući i novac koji neko nije uzeo, ali njega neće ponovo izbaciti, prenose Nezavisne novine.

U nekim bankama bankomati imaju pretinac u koji odlazi zaboravljeni novac, pa vlasnik kartice ne mora prijaviti da mu je novac ostao u bankomatu i automatski će mu ga vratiti na račun. Osim toga, ostale banke će višak novca utvrditi pražnjenjem bankomata.