AI Chatbot se oteo kontroli: Prijetio korisnicima i vrijeđao svog vlasnika
Vještačka inteligencija, odnosno chatbotovi zasnovani na AI, sve se više koriste kao korisnička podrška.
Takvi chatbotovi trenirani su na velikoj količini stvarnih razgovora koje su agenti korisničke službe vodili s ljudima tako da mogu da odgovore na većinu upita i ponekada je zaista teško prepoznati da ljudi komuniciraju s vještačkom inteligencijom.
AI komunicira s korisnicima i daje im odgovore na njihova pitanja, osim u slučaju nekih komplikovanih situacija koje ne može da riješi chatbot pa razgovor onda preuzimaju agenti korisničke službe.
Za neku takvu klasičnu komunikaciju i odgovaranje na uobičajena pitanja, AI se pokazala prilično uspješnom, ali jasno je da tehnologija ipak nije savršena i može da pogriješi, pa čak i da – opsuje.
Takav je slučaj je zabilježen s chatbotom kompanije DPD, kojeg je jedan korisnik nagovorio ne samo na psovku, već i na kritiku sopstvene kompanije. Iz DPD-a su potvrdili ovaj slučaj i onemogućili su dio chatbota koji je odgovoran za takvu neprimjerenu komunikaciju, nakon čega su nadogradili sistem.
Godinama uspješno koristimo AI elemente u okviru chata, objavili su iz DPD-a i naglasili dao je do problema došlo nakon nadogradnje sistema. Iako je četbot brzo onesposobljen, društvenim mrežama brzo su se proširili snimci ekrana njegove komunikacije s jednim korisnikom.
Ashley Boscham pokušao je da dobije informacije o paketu, ali chatbot nije mogao da mu kaže ništa o tome. Nije htio da ga poveže s agentom korisničke podrške, niti je hteo da mu da telefonski broj koji može da kontaktira kako bi riješio svoj problem.
"Potpuno je beskoristan za odgovaranje na moje upite, a na upit, zadovoljno je napisao pesmu o tome kako je ta kompanija grozna", komentarisao je na društvenoj mreži X Boscham, koji je razgovarao s chatbotom.
Na svom profilu na ovoj mreži objavio je snimke ekrana svoje prepiske s četbotom, od kojeg je zatražio da mu predloži bolje kompanije za dostavu kao i da "pretjera u mržnji" prema svojoj kompaniji.