platforma za rezervaciju

Booking primoran uvesti velike promjene

Autor: Biznis.ba
Booking primoran uvesti velike promjene
Foto: Ilustracija

Platforma za rezervaciju smještaja Booking.com najavila je reorganizaciju poslovanja, signalizirajući moguće gašenje radnih mjesta.

Analiza poslovanja tek je krenula i još nije donesena konkretna odluka, objavila je u elektronskoj poruci kompanija, članica grupe Booking Holdings.

"U pitanju je težak, ali nužan proaktivan korak koji bi trebalo da garantuje agilnost Bukinga u vrlo konkurentnom sektoru i inovacije usmjerene na kupce", stoji u saopštenju.

Na kraju prošle godine Booking Holdings zapošljavao je oko 23.600 ljudi, prema godišnjem izvještaju grupe koji ne sadrži odvojene podatke za Booking.com.

Grupa je u podnesku američkom Komesarijatu za vrednosne papire i burzu (SEC) napisala da će navesti više pojedinosti o vremenskom okviru reorganizacije i o njenom verovatnom uticaju na zaposlene i na finansije "u primjerenom trenutku", prenosi B92.

"Vjerujemo da će ta nastojanja poboljšati efikasnost operativnih troškova i osloboditi resurse za ulaganje u dodatno poboljšanje ponude putnicima i partnerima", stoji u podnesku.

Booking Holdings dodao je i da će u sklopu reorganizacije modernizovati procese i sisteme.

Analiza obuhvata samo Booking.com, ne i druge brendove, poput Pricelinea, Agode, Kayaka i OpenTablea, istakao je predstavnik kompanije.

Krajem oktobra Booking Holdings je objavio ukupne operativne troškove u trećem tromjesečju veće za 14,3 odsto nego lani, dostigavši 4,8 milijardi dolara.

Ukupni prihod porastao je pak za devet procenata, na 7,99 milijardi dolara. Broj noćenja uvećan je za 8,1 odsto, na 299 miliona.

Rast prihoda pratio je u stopu bruto vrijednost rezervacija koje su dostigle 43,4 milijarde dolara. Neto dobit zadržala se na prošlogodišnjem nivou – 2,5 milijardi dolara, prenosi B92.

Potražnja u Evropi i brojnim azijskim zemljama za putovanjima u inostranstvo bila je stabilna i nadoknadila je slabije rezultate u segmentu domaćih putovanja u SAD i Kini zbog slabije lične potrošnje.