Tech

Čak 84% proizvođača igara zabrinuto je zbog korištenja AI tehnologije u razvoju igara

Autor: Biznis.ba
Čak 84% proizvođača igara zabrinuto je zbog korištenja AI tehnologije u razvoju igara
Foto: Unsplash

Istraživanje među proizvođačima igara povodom GDC konvencije otkrilo je kako je 84% ispitanih developera zabrinuto oko etičnosti korištenja AI tehnologije u industriji videoigara.

Povodom nadolazeće konvencije proizvođača igara provedena je još jedna godišnja anketa o stanju industrije. Ispitano je više od 3000 developera različitih firmi i pozicija, pri čemu su se istaknule sljedeće statistike:

  • više od 56% ispitanih developera ima manje od 10 godina radnog iskustva u gaming industriji
  • PC platforma je dominantna za lansiranje igara – za nju razvija 66% ispitanih developera
  • 8% developera izjavilo je kako priprema igru za sljedeću Nintendovu konzolu, a 32% developera izjavilo je kakoih Nintendova sljedeća platforma najviše zanima za razvoj budućih igara
  • 7% developera trenutno razvija igre za Cloud platforme
  • Unity i Unreal engineu igre razvija po 33% ispitanih developera, dok vlastiti engine koristi njih 14%

Vruće pitanje bilo je vezano za tehnologiju umjetne inteligencije. Tu su rezultati bili sljedeći:

  • AI alate koristi 49% developera, a 23% ih nije zainteresirano za korištenje
  • korištenje AI alata trenutno je obavezno kod 2% ispitanih developera
  • 21% developera smatra da će generativni AI imati pozitivan učinak na industriju igara, 18% ih smatra da će
  • učinak biti negativan, a 57% ih ima podijeljeno mišljenje oko učinka AI tehnologije

Na pitanje koliko su zabrinuti oko etičnosti korištenja AI tehnologije u industriji videoigara, 42% developera odgovorilo je da je jako zabrinuto, 42% je donekle zabrinuto, a samo 12% developera izrazilo je kako nisu zabrinuti oko etičnosti primjene AI tehnologije u gamingu

Također, proizvođače igara pitalo se i o sada već minulom trendu koji uključuje blockchain tehnologiju i NFT-ove u igrama. 77% developera izrazilo je kako nisu zainteresirani za takve igre i takve stvari u igrama, dok ih je zainteresirano 17%, a 2% ih već radi na blockchain igrama, piše Hcl.hr.