Google je i dalje najpopularniji internet pretraživač na svijetu, ali slavu mu polako preuzima TikTok koji masovno koristi generacija Z.
Prema najnovijim podacima, TikTok i Instagram su prestigli Google za 62% i 67% kada je potraga za lokalnim poslovima u pitanju. Ovim društvenim mrežama su se okrenule mlađe generacije, a da bi se razumjelo kako pretrage preko njih funkcionišu, neophodno je da se zna koje ključne riječi se prilikom nje koriste. Naime, kako bi se došlo do ovih informacija, potrebno je da se ode na TikTok i da se u polje za pretragu ukuca „creator search insights“ i potom klikne na „View“ taster.
Značajne promjene na online tržištu
TikTok se na globalnom tržištu pojavio 2016. godine i od tada do danas privukao je čak 900 miliona korisnika. Svaki četvrti njegov korisnik mlađi je od 20 godina, što znači da ova platforma itekako ima budućnost. Najviše se koristi u Velikoj Britaniji, SAD-u, Meksiku, Čileu, Belgiji...
Ove nove generacije će sa sobom donijeti i nove potrošačke ali i komunikacione navike. Na tu činjenicu će morati da se naviknu sve kompanije koje bar dio svog poslovanja zasnivaju na internetu, prenosi Bankar me. Da to više nije stvar ličnih preferencija već moranja, pokazuje i članak New York Times-a u kojem stoji da je “TikTok novi Search Engine za generaciju Z“. U njemu između ostalog piše i da oko 40% korisnika koji pripadaju ovoj generaciji lokacije ne traži na Google mapama, već na TikTok-u i Instagram-u.
Istraživanja pokazuju da je TikTok najpopularnija aplikacija među mladima. To ne znači da baš niko ne koristi Google Search i Maps – sigurno je da će mape bar još neko vrijeme pomagati u navigaciji i da će Search biti prvo što nam padne na pamet kada tražimo nešto na internetu. Ali TikTok postaje sve važniji na mnogim poljima i stvari se ubrzano mijenjaju.