Apple se oslanja na svoje nadolazeće AI funkcije kako bi povećao prodaju iPhonea, posebno u Kini, gdje potražnja zaostaje. Ali postoji problem: ChatGPT — koji će uskoro biti integrisan u Siri — u Kini je zabranjen.
U prezentaciji ranije ovog mjeseca, Apple je pokazao svoju novu tehnologiju nazvanu Apple Intelligence kako bi omogućio uvjerljive i nove AI karakteristike i najavio partnerstvo s OpenAI-om kako bi koristio svoj viralni ChatGPT alat u ograničenom kapacitetu. Kada je Siri aktiviran i treba mu dodatna pomoć da odgovori na upit, ChatGPT može uskočiti.
Ovaj potez je signalizirao da Apple pokušava da ubrza najnoviju popularnu tehnologiju u vrijeme kada su tehnološki rivali, kao što su Microsoft, Google, Meta i Samsung, već pronašli svoje AI uporište. Dogovor s OpenAI-om mogao bi pomoći Appleu da smanji taj jaz.
Ali Kina je jedna od prvih zemalja u svijetu koja je regulisala generativnu AI tehnologiju koja pokreće ove popularne usluge. U augustu je Kineska administracija za kibernetički prostor, vodeći nadzornik interneta u zemlji, objavila nove smjernice za industriju, zahtijevajući od kompanija da zatraže odobrenje prije implementacije AI servisa. Organizacija je do marta odobrila više od 100 AI modela, svaki iz kineskih kompanija.
Prema izvještaju Wall Street Journala u četvrtak, Apple traži kinesku AI kompaniju za partnerstvo prije očekivanog predstavljanja iPhonea u septembru, ali još nije postigao dogovor.
Potreba za pronalaženjem partnera – i to brzo – dolazi u trenutku kada je prodaja Apple-ovih pametnih telefona pala 10% u prvom kvartalu ove godine, prema kompaniji za istraživanje tržišta IDC, uglavnom zbog naglog pada prodaje iPhone-a u Kini. Kompanija je izgubila zamah u Kini jer su izraženi nacionalizam, gruba ekonomija i povećana konkurencija takođe naštetili prodaji. Kina je drugo najveće tržište kompanije.
Nevolja i u EU
Ograničenja Appleovih novih AI alata nijesu vezana samo za Kinu. U izjavi poslanoj CNN-u, Apple je rekao da je “veoma motivisan” da ove karakteristike ponudi korisnicima širom svijeta, ali se suočava i sa regulatornim izazovima u Evropskoj uniji.
Kompanija je rekla da ne vjeruje da će ove godine moći uvesti svoje AI funkcije u Evropi.
“Zbog regulatornih neizvjesnosti koje je donio Zakon o digitalnim tržištima (DMA), ne vjerujemo da ćemo biti u mogućnosti da uvedemo tri od ovih funkcija – iPhone Mirroring, SharePlay Screen Sharing poboljšanja i Apple Intelligence – našim korisnicima u EU ove godine”, naveo je portparol u saopštenju.
“Konkretno, zabrinuti smo da bi nas zahtjevi interoperabilnosti DMA mogli natjerati da ugrozimo integritet naših proizvoda na načine koji ugrožavaju privatnost korisnika i sigurnost podataka”, dodaje se. „Posvećeni smo saradnji sa Evropskom komisijom u pokušaju da pronađemo rješenje koje bi nam omogućilo da isporučimo ove karakteristike našim korisnicima u EU bez ugrožavanja njihove bezbjednosti.”
Kineski konkurenti
U Kini, zabrinutost oko prodaje iPhonea i dalje raste jer je rast prodaje pametnih telefona kineskog brenda Huawei bio 70% u prvom tromjesečju, prema Counterpoint Research.
Ako se rješenje ne razradi do jeseni, kineski potrošači će možda odlučiti da čekaju dok ne dobiju potpuno AI iskustvo s Appleom, dodala je.
“Apple će vrlo vjerovatno tražiti lokalnog partnera u Kini umjesto OpenAI, jer jednostavno rečeno, mora”, rekla je Nabila Popal, viši direktor IDC Research-a. „Kineski potrošači očekuju da njihovi premium telefoni imaju najnovije AI funkcionalnost i možda će oklijevati da potroše preko 1.000 dolara za uređaje koji nemaju sva AI zvona i zviždaljke.“
“Pravi rast u Kini za Apple će doći dugoročno, kako se Apple Intelligence razvija nudeći više usluga, proširujući jezičku podršku izvan engleskog jezika i kada Siri može iskoristiti druge lokalne AI modele kako bi pružila funkciju nalik ChatGPT-u”, rekla je Popal, a prenosi Investitor me.
U međuvremenu, neke kompanije sa vještačkom inteligencijom u Kini bi mogle biti bolje prilagođene da ciljaju svoje potrošače, nudeći više lokalnih dijalekata od onoga što se trenutno nalazi u stranim AI modelima, primijetio je Reece Hayden, analitičar u ABI Research-u.
Apple ne bi bila prva strana kompanija koja je radila sa kibernetskom upravom za AI i pametne telefone. U januaru se Samsung udružio sa kineskim tehnološkim gigantom Baidu kako bi koristio svoj AI model za pokretanje svoje usluge prevođenja. Samsung radi i sa još jednom AI firmom Meitu – za razvoj alata za uređivanje fotografija. U drugim dijelovima svijeta, Samsung koristi sopstvenu AI tehnologiju, zajedno sa Google-ovim AI modelom Gemini, koji je takođe zabranjen u Kini.
Samsung, međutim, čini manje od 1% ukupnog tržišta u Kini, prema Counterpoint Research.
Iako sat otkucava i Apple biva satjeran u ćošak da osigura partnerstvo prije jesenjeg lansiranja softvera, Jeff Fieldhack, direktor istraživanja u Counterpointu, vjeruje da će američki gigant uspjeti da sklopi ugovor na vrijeme.
„Apple bi trebalo da bude u mogućnosti da uspostavi partnerstvo veoma brzo jer ima tako snažnu globalnu bazu za instalaciju i za ove kompanije bi bila premija da rade sa njima“, rekao je on.