Prosječna glasnoća pucačkih igara u varira između 88,5 i 91,2 dB, no, impulsni zvukovi poput pucnja ili sudara penju se na 119 dB, što odgovara zvuku polijetanja mlažnjaka.
Provodite li svakodnevno sate igrajući videoigre sa slušalicama na ušima, u opasnosti ste od trajnog oštećenja sluha. Zvuk je za mnoge glavni dio iskustva igranja videoigara, ali ne zna se dovoljno o tome igre čine našem sluhu. Istraživanja o tome su rijetka, a sve što se do sada saznalo o ovoj temi sažeto je u radu koji objavljuje časopis BMJ Public Health, prenosi Bug.hr.
Dva faktora
U svijetu je do sada provedeno 14 radova koji su zajedno uključivali više od 50.000 ljudi iz devet različitih zemalja, a njihova je zajednička tema bila odnos između videoigara i gubitka sluha ili tinitusa. Ta su istraživanja obuhvatila stolna računala i konzole, mobilne igre, igraonice i eSport.
Ovo su osnove: za očuvanje sluha nije važna samo glasnoća; podjednak utjecaj na uši igrača može imati i vrijeme izlaganja zvukovima. Drugo, što je intenzitet zvuka veći, to je kraće vrijeme koliko se smijemo izlagati buci. Dakle, tri sata igranja sa pojačanom glasnoćom može prouzročiti daleko trajniju štetu od 15-minutnog igranja sa bukom istog nivoa.
Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, odrasli mogu sigurno izdržati nivoe buke od oko 80 dB otprilike 40 sati tjedno.
Ali, pri 90 dB, što odgovara nivou buke čovjeka koji viče, to vremensko ograničenje pada na četiri sata sedmično. Zvukove od 95 dB, poput buke koju proizvodi motor motocikla, naše uši bez mogućih štetnih posljedica mogu podnijeti otprilike 75 minuta sedmično. Sve više može biti previše.
Prosječna glasnoća igara
Istraživanja pokazuju da je prosječna glasnoća zvuka igara u slušalicama igra četiri pucačke igre bila između 88,5 do 91,2 dB. No, pritom impulsni zvukovi, kratki, glasni naleti buke koji bi mogli signalizirati pucanj ili sudar, vrhunac dosežu na 119 dB. A stalna i dugotrajna buka, pokazuju nalazi, povećavaju izglede za jak tinitus i gubitak sluha za visoke frekvencije.
No, ovo su tek konzervativne procjene. Naime, neka od istraživanja u kojima je mjeren nivo buke provedena su još osamdesetih i devedesetih godina pa je lako pretpostaviti da je prosječni nivo buke koju proizvode moderne igre i uređaji ipak značajno viša. S druge strane, velik broj ljudi danas za igranje koristi mobilne uređaje gdje je prosječni izmjereni nivo buke 43,2 dB, što znači i manji šok za sluh igrača.