Važna dionica

Autoput koji se čeka dvije decenije: Kreće li gradnja od Tuzle do Orašja?

Autor: Biznis.ba
Autoput koji se čeka dvije decenije: Kreće li gradnja od Tuzle do Orašja?
Foto: Biznis.ba/Ilustracija

Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine su uputile zahtjev Službi za geodetske i imovinsko-pravne poslove Grada Tuzle za dozvolu vršenja pripremnih radnji u svrhu eksproprijacije zemljišta za izgradnju autoceste Orašje – Tuzla, tačnije dionice Tuzla – Maoča, poddionice Čanići-Šićki Brod, kao i za izvođenje geotehničke misije G21.

Vlada FBiH izdvojila je oko 12 miliona maraka za projektovanje, eksproprijaciju i građenje za dionicu Muihatovići – Previle dugu oko 8 kilometara.

"Dionica puta Tuzla – Orašje je izuzetno važna i za budući razvoj Tuzle s više aspekata. Najbitniji je onaj koji se tiče povezanosti s Evropskom unijom, što se reflektuje na sve segmente u društvu, pogotovo na ekonomiju. Ukoliko nemamo te povezanosti autoputevima, brzim cestama, a pogotovo povezanosti sa Evropskom unjom – veoma je teško govoriti o ekonomskom razvoju, jer svi investitori i sva buduća ulaganja će zahtijevati takvu infrastrukturnu podlogu", ističe gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić.

Koliko su putevi u Tuzlanskom kantonu loši, pokazuje činjenica da od Tuzle do Orašja morate putovati oko jednog sata i 45 minuta, a udaljenost između ova dva grada je 75 kilometara.

Kantonalna vlast apeluje na brže procese gradnje puteva u TK već duže od 20 godina. Značaj autoputa je višestruk, kaže za Vijesti.ba kantonalni premijer.

„Važnost projekta izgrađnje autoceste Tuzla-rijeka Sava (Orašje) je prepoznata sada već davne 2000. godine od strane institucija Tuzlanskog kantona i taj projekat slovi kao jedan od najznačajnijih strateških projekata TK. Značaj je sigurno veći i prevazilazi interese isključivo TK jer će se izgradnjom ove autoceste, i Federacija BIH, ali i ostatak države, povezati sa mrežom europskih koridora, prvenstveno autoputem A1. To neminovno znači putnu deblokadu TK, potencijal za dodatno društveno-ekonomski i privredni razvoj kantona i regije, te brži protok putnika, roba i usluga“, ističe Irfan Halilagić, premijer Tuzlanskog kantona.

Aktivnosti Autocesta FBiH na jednoj od dionica autoputa Tuzla – Orašje, ohrabruju, ističe Halilagić.

„U našim posljednjim kontaktima sa predstavnicima Autocesta FBiH stekli smo dojam da stvari idu u dobrom pravcu kada se radi o početku izgradnje dionice Maoča-Tuzla (Previle). Sredstva u iznosu od skoro 13 miliona KM su osigurana i operativna, te bez obzira na užasnu sporost procedura kojima svjedočimo u svim oblastima/projektima, želja i prijeka potreba je da do izvođenja radova dođe što prije“, zaključuje premijer TK.

Po podacima BIHAMK-a, u toku 2022. godine u Tuzlanskom kantonu je registrovano 142.255 motornih vozila što ovaj kanton stavlja na drugo mjesto po broju vozila, odmah iza Sarajevskog kantona. Unatoč tome, Tuzlanski kanton do danas nema izgrađen ni metar autoputa ili brze ceste.