BhdiaFor

Drugi dan poslovnog foruma bh. dijaspore u Brčkom u znaku brendiranja

Autor: Biznis.ba
Drugi dan poslovnog foruma bh. dijaspore u Brčkom u znaku brendiranja
BhdiaFor

Tokom drugog dana održavanja Poslovnog foruma brčanske dijaspore "BhdiaFor 2024“ pod nazivom ''Investicija u siguran rast'', koji je okupio ključne aktere iz različitih sektora kako bi se razmotrile investicijske prilike...

... uspostavile dugoročne saradnje i potaknula zajednička ulaganja, govoreno je o primjerima povratka u Brčko i investiranja u Distrikt, kao i o brendiranju BiH na globalnoj sceni.

Koordinator Brčko distrikta BiH pri Vijeću ministara BiH Miroslav Gavrić rekao je da je jedan od zadataka Kancelarije na čijem je čelu i povezivanje sa dijasporom.

-U sklopu tih aktivnosti naš zadatak je da koordinišemo aktivnosti u Sarajevu s nevladinim sektorom, institucijama i iseljeništvom, kada su u pitanju projekti vezani za dijasaporu. U sklopu toga se realizuje i ova dvodnevna aktivnost i mi ćemo nakon toga izabrati nekoliko preduzetnika koji prođu sa svojim projektima u okviru USAID-ovog projekta i ponuditi im da na sarajevskom sajmu privrede imaju svoj štand i predstave svoje kompanije široj javnosti - rekao je Gavrić.

Dodaje da se u saradnji s Odjeljenjem za evropske integracije Vlade Brčko distrikta uspostavlja registar dijaspore koji će pomoći u budućoj saradnji.

Predsjednik nevladine organizacije Naša perspektiva iz Sarajeva i jedan od organizatora ovog foruma Armin Alijagić rekao je da u dijaspori u tri generacije iseljenika ima oko dva miliona stanovnika s područja BiH i veliki broj njih ima jaku želju da ulaže u svoju zemlju.

-Mi treba da budemo most koji će omogućiti protok informacija i ideja između dijaspore i nas. Puno smo radili na stimulisanju poslovnih investicija ljudi iz dijaspore - rekao je Alijagić i dodao da je odgovor dijaspore veliki, da su zainteresovani i da razvijaju svoje poslovne ideje u našoj zemlji.

Obraćajući se učesnicima foruma konsultant "Beyond Branding Agency“ sa sjedištem u Parizu Lejla Matisom rekla je da je moć brendiranja jedini način koji će doprinijeti imidžu BiH u svijetu kroz promociju pozitivnih priča iz zemlje, a koje mogu doprinijeti prosperitetu BiH.

Ona je navela primjer drvorezbarstva iz Konjica čiji je proizvod zaštićen od UNESCO-ve liste baština i koji je nakon brendiranja prepoznatljiv na globalnoj sceni.

Osnivač "NK grupe“ Nikola Krivokapić vratio se iz Katara da bi mogao investirati i raditi u Brčkom i kaže da njegova firma koja radi s drvenim didaktičkim igračkama primjenjuje stečena iskustva i znanja iz poslovnog svijeta odakle je došao.

-Odlučio sam se za povratak i primjenjujem svjetske standarde na mikro nivou a to je moja kompanija. Vidio sam kako jedan veliki sistem kroz strateške projekte može sarađivati s manjim kompanijama - istakao je Krivokapić.

Učesnicima foruma putem video linka obratio se iz Australije i Brčak Edževit Mešalić, osnivač Fondacije Laila iz Brčkog koji je naveo nekoliko pozitivnih primjera ulaganja dijaspore u Brčko, piše Fena. 

Predstavnici FIPA BiH i organizatori dvodnevnog skupa, predstavnici projekta Dijaspora invest, na čelu s gradonačelnikom Brčko distrikta Zijadom Nišićem i Koordinatorom Brčko distrikta pri Vijeću ministara BiH Miroslavom Gavrićem obišli su turističke potencijale rijeke Save vozeći se u specijalizovanom brodu za te prilike.

Pored turističkih potencijala, ploveći rijekom, predstavnici FIPA BiH vidjeli su i potencijale Luke Brčko.