Već duže vrijeme javnost u BIH ima prilike čuti o pokušajima mještana naselja Kuti – Livač, nadomak Mostara, da zaustave rad kamenoloma koji se nalazi pored ove lokalne zajednice.
Traže da se kamenolom izbriše iz prostornog plana i da se poništi koncesioni ugovor, a za te su potrebe čak zakupili bilborde po cijelom Mostaru i angažovali moćnu advokatsku kancelariju, pišu Vijesti.ba
U zaglušujućoj kampanji, kako to obično i biva u BIH, druga strana uopšte se nije čula. Pažnja je, po običaju, usmjerena na slabije i ugrožene, investitora se nazove tajkunom i eto priče. No, na taj su način u BIH propali brojni projekti.
Posljednji put o ovoj se temi glasno čulo početkom ove godine, i to je bila inicijalna kapisla da joj posvetimo pažnju. U javnost je tada plasirana informacija da je Kantonalni sud u Sarajevu poništio Okolinsku dozvolu za gradnju kamenoloma, da prava žalbe nema i da je ista po donošenju postala pravomoćna. Postavilo se logično pitanje – zašto se onda o kamenolomu više uopće priča!?
Zato što je informacija koja je plasirana u javnost pogrešna. Naime, Sud se nije upuštao u uvjete za izdavanje okolinske dozvole, nego je poništio akt Federalnog ministarstva turizma i okoliša zbog propusta u postupku u kojem je izdata dozvola. Radi boljeg razumijevanja – Sud nije odbio zahtjev za obnovu okolinske dozvole.
No to nije sve u ovoj priči. Portal Vijesti.ba je istražujući, došao u posjed obimne dokumentacije iz koje će mnoge stvari biti jasnije, a koju ćemo u narednom periodu detaljno prezentirati. Krenuvši od toga ko je uopšte turski investitor, o kakvoj se kompaniji radi i o kakvoj se invesiticiji u BIH radi.
Otvara se i pitanje kako mještani nisu znali za koncesiju, ako se zna da je ranije preduzeće koje je upravljalo kamenolomom još od 2012. godine radilo pripreme i istraživanja na istom mjestu. Udaljenost mjesta od kamenoloma također je jedno od pitanja koje je plasirano u javnost, a nije do kraja i detaljno provjereno, kao što nije provjereno ni je li područje minirano kako tvrdi udruženje mještana. Naime, upravo je ovo udruženjo spriječilo deminere da provjere teren.
Poseban segment je i javna rasprava, za koju se tvrdi da nije održana. Dokumenta govore suprotno, i ne samo to.
Tokom ove godine u Mostaru počinje gradnja dionica Mostar Sjever – Mostar Jug na autoputu 5c i uloga ovog kamenoloma moglo bi biti ključna u tom projektu.
S toga ćemo priču pokušati rasvijetliti sa svih strana, te kroz javnu raspravu na našem portalu u narednom periodu dati priluku svima da iznesu svoje argumente i dokaze.
Biznis.ba / Vijesti.ba