Vrijedne članice Udruženja žena za očuvanje rukotvorina „Udružene“ spojile su tradicionalni ručni rad i moderni dizajn, izrađujući pletene proizvode od najfinijih materijala, koji su našli svoje mjesto i na svjetskom modnom tržištu.
Njihov trud nije ostao nezapažen, te su „Udružene“ ove godine dobile i nagradu za biznis lidera održivog razvoja u kategoriji mikropreduzeća, koju im je dodijelio UNDP, uz podršku švedske ambasade.
- Već drugu godinu dodjeljuju takvu vrstu nagrada, a fokus je podrška i promocija preduzeća koja se bave održivim razvojem, a konkretno u našem slučaju, socijalnim razvojem i ekonomskim osnaživanjem žena iz Bosne i Hercegovine - kazala je u razgovoru za Fenu osnivačica ovog udruženja Nadira Škaljić.
Dodaje kako je nagrada, kao svaka nagrada, priznanje da ono što rade ima smisla, da su postigle rezultat u onome što rade i daje im podstrek da nastave da idu u tom pravcu.
- Dakle, dokaz da smo na dobrom putu i da idemo dalje. Bitne su sve nagrade, ali naša najveća nagrada je ipak broj žena koje sarađuju s nama, s kojima mi radimo i broj klijenata s kojima sarađujemo u inostranstvu i u našoj zemlji - ističe Škaljić.
Kaže da broj žena s kojima rade zavisi od količine koju trebaju da proizvedu svake sezone.
- Prošle godine sezona je bila prilično bogata, tako da smo prošle godine zaposlili 350 žena u procesu proizvodnje. Ove godine, na žalost, zbog epidemiološke krize u cijelom svijetu, količine su se smanjile, tako da smo ove godine proizveli upola manje nego prošle i u proizvodnji je radilo oko 140 žena - navodi Škaljić.
Napominje da žene koje rade s njima nisu samo iz Sarajeva, nego rade sa ženama iz Jablanice, Konjica, Rudog, Vranduka... Otvorili su u svim tim općinama takozvane pletačke centre, gdje rade sa ženama, usavršavaju njihove sposobnosti i daju im posao.
- Ove godine smo ostvarili saradnju i sa ženama iz Srebrenice, zahvaljujući podršci Američke ambasade u BiH, i vrlo smo ponosne na to, jer godinama smo pokušavale da ostvarimo saradnju sa ženama iz Srebrenice. Projekat je ustvari ekonomsko osnaživanje žena iz ruralnih krajeva. Mi smo s njima održavali treninge u vještinama pletenja, ali ne samo to, nego smo im davali treninge i obuke o osnivanju, vođenju, plasiranju svojih malih biznisa - pojašnjava Škaljić.
Dodaje kako su uspjeli da, zahvaljujući tradicionalnom radu, ručnom radu - pletenju, heklanju, vezu, razviju biznis.
- Dakle, naš primjer je i tim ženama da mogu da pokrenu svoj sopstveni mali biznis. Tako da smo održavali treninge vezane i za tu temu - navodi Škaljić.
Po njenim riječima, misija Udruženih je da ekonomski osnaži žene u BiH.
- Pokušavamo kroz naš projekat da osnažimo ekonomski žene u BiH, pogotovo žene u ruralnim krajevima koje nemaju priliku ni da nađu posao, ni da izađu i svojih sredina - naglašava Škaljić.
Govoreći o pletenim proizvodima koje stvaraju vješte ruke članica Udruženih, kaže da imaju svoju kolekciju, a rade i za dizajnere iz inostranstva.
- Saradnja sa međunarodnim klijentima je došla zahvaljujući našoj kolekciji, koju smo prezentirali na međunarodnim sajmovima mode i stupili u kontakt sa ostalim izlagačima na tim sajmovima i ponudili im naše usluge. Tako smo razvili taj segment proizvodnje za druge klijente. Proizvode koje radimo za međunarodne klijente plasiramo samo na međunarodnom tržištu. Radimo sa klijentima iz Francuske, Njemačke, Austrije, Izraela, Amerike, dakle nekih desetak klijenata iz cijelog svijeta. Tu izvozimo cjelokupnu proizvodnju. Naše proizvode prodajemo trenutno samo u BiH - pojašnjava Škaljić.
Probali su da lansiraju i online prodaju putem web sajta, međutim nisu dovoljno razvili taj segment i to je nešto na čemu treba da rade.
- Naše proizvode moguće je naći u našem izložbenom prostoru, na adresi Udruženih (Obala Kulina bana 22, Sarajevo). Imamo puno proizvoda, novu kolekciju koja je izložena, staru kolekciju koja je također tu. Imamo veliki asortiman, prilično veliki izbor. To su kape, šalovi, rukavice, džemperi, dekorativni predmeti kao što su jastuci, deke, razne korpice, ćilimi ...- navodi Škaljić.
Kada su u pitanju modni trendovi, kaže da su trenutno džemperi ono što je u trendu u svijetu, te dodaje da i oni prate taj svjetski trend.
- Dakle, džemperi su hit, pogotovo debeli džemperi od mekanog mohera. Cijela kolekcija, trend ovogodišnjih džempera i odjevnih predmeta su mekani materijali. Prevladavaju pastelne boje, više nego neke jarke boje, to je trenutno u trendu - rekla je na kraju razgovora Nadira Škaljić.
(FENA)