Odluka Gradskog vijeća Zenice da odbije prodaju privatnom partneru JKP „Zenicatrans-prevoz putnika“, djelomično je zadovoljila menadžment i radnike, koji vjeruju da preduzeće ima budućnost.
Prodaju su, naime, zagovarali Gradska uprava, gradonačelnik Fuad Kasumović te Nadzorni odbor tog preduzeća na čijem je čelu Vahdet Drino, koji je vijećnicima i prezentirao stanje u preduzeća te naveo da bi za potpunu sanaciju bilo potrebno 15 miliona KM.
-Kao menadžer, imam zadatak da zadovoljim potrebe zaposlenih radnika, potrebe stanovništva za javnim prijevozom, a i potrebe, odnosno interese Gradske uprave i Gradskog vijeća.
U bilo kojoj drugoj situaciji, jedan menadžer ovakvog preduzeća ne smije da štiti samo jedan interes. Znači, morate naći kompromisno rješenje, koje će zadovoljiti sve tri strane - objasnio je direktor „Zenicatransa“ Darmin Terzić.
NO preuzeća, kako kaže, ima stav, zbog dugova koji su evidentni, da ide u privatizaciju.
- Ja, opet, kao menadžer, kažem da se ne slažem, jer mislim da bismo mogli izvući ovo preduzeće iz dubioze. I možemo ga izvesti na 'zelenu granu'- uvjeren je direktor Terzić.
On je napomenuo kako je dug preduzeća 3.650.000 KM prema Poreskoj upravi FBiH. Taj se iznos, s dugom prema dobavljačima i radnicima, po izvršnim presudama, penje na oko 5,5 miliona, a s kamatama na oko sedam miliona KM.
-Znači, s oko 5,5 miliona KM mi smo na 'nuli', odnosno nemamo više obaveza prema bilo kome. S druge strane, kada se govori o 15 miliona KM, kalkuliše se s nabavkom novih voznih jedinica.
Međutim, malo koji grad u Bosni i Hercegovini, ali i u okruženju, ulazi u investicijske projekte za nabavku novog voznog parka - napominje Terzić, koji dodaje kako većinom, sva slična preduzeća, nabavljaju polovne vozne jedinice.
I novi investitor koji bi došao u „Zenicatrans“, smatra Terzić, sigurno ne bi kupio nova vozila i vozio ih po tamošnjim putevima, zato što su ceste takve kakve jesu.
U bh. uslovima, kaže on, ide se u nabavku solidnih polovnih voznih jedinica, ali koje mogu da zadovolje sve potrebe.
-One i cjenovno nisu velike pa kada bi se išlo u nabavku novog voznog parka, sa oko milion KM, za vozila starosti između sedam i 10 godina, poprilično bismo mogli obnoviti vozni park „Zenicatransa“. Tako bi investiciono ulaganje u preduzeće, otprilike, moglo iznositi oko 6,5 miliona KM - smatra Terzić.
Naravno, pod uslovom da se isplati glavnica poreskog duga, a nakon čega bi im Porezna uprava FBiH, odlukom Vlade FBiH, otpisala kamatu.
- Ove se godine kasni sa donošenjem te odluke, zbog situacije oko formiranja vlasti. Međutim, ta se odluka ne donosi zbog „Zenicatransa“, nego zbog svih firmi u FBiH.
U razgovoru sa direktorom Kantonalne porezne uprave ZDK dobili smo naznake da bi ta odluka trebala biti usvojena do kraja godine - najavljuje Terzić.
Jučerašnja odluka GV, osim što su odbili prijedlog za prodaju, da svojim zaključkom naloži Gradskoj upravi da se preduzeću doznači subvencija od 400.000 KM, a do kraja godine na mjesečnom nivou i dodatnih 150.000 KM, napominje Terzić, na fonu je onoga što je on bio i koncipirao za sjednicu Vijeća.
-Međutim, kako je na kraju zaključak donesen, nisam siguran da će se i ispoštovati, s obzirom da se mora uraditi rebalans budžeta Grada. A nama je bitan svaki dan - upozorava Terzić.
S obzirom na dosadašnja iskustva u odnosima između Gradskog vijeća i Gradske uprave, Terzić napominje kako nije siguran da će uskoro i dobiti dodijeljeni im novac.
„Zenicatrans“ bi, tako, mogao biti kolateralna šteta sukoba između GV i GU, odnosno GV i gradonačelnika Kasumovića.
- Nažalost, i to jedna od opcija - kaže Terzić.
( FENA)