Promocija lokalnih poljoprivrednih udruženja i proizvođača održana je u Istočnom Sarajevu, u tržnom centru „Bingo“ u Lukavici, saopćeno je USIAD/Sweden FARMA II Projekta koji je podržao ovu inicijativu.
Promotivni događaj je bio prilika i za razgovor o šansama za povezivanje i saradnju u lokalnoj zajednici, ali i mogućnostima za pristup tržištu.
Da udruživanje može donijeti uspjeh u ovom sektoru potvrđuje i priča Slobodanke Veselinović.
- Udruženje broji pedeset članica, proizvodimo voće i povrće u Vojkovićima. Između ostalog, u ponudi imamo ajvar, bestilj, sokove od aronije i ruže. Radimo zajedno i to donosi rezultate - rekla je Veselinović koja učestvuje s još desetak žena iz Udruženja „Probudi se“.
Ubavka Trifković, promovišući prirodne sapune i kozmetiku, ističe da je Gradska pijaca Pale danas zastupljena s nekoliko proizvođača i prodavača.
- Radimo na tome da se povežemo, na Palama smo nedavno imali i noćne markete koje posjećuju potrošači iz cijele regije. Ovo je dobra prilika da se predstavimo potencijalnim kupcima - navela je ona.
Osim udruženja „Probudi se“ i Gradske pijace Pale, učestvuju Udruženje „Romanijski skorup kajmak“, Poljoprivredna zadruga „Uvac-Rudo“, Udruženje „ŽIR“, Udruženje poslovnih žena BiH „BH Treasures“ te samostalni poljoprivredni proizvođači Dragica Kapuran i Branka Davidović.
- Imam plantaže u Miljevini i na Palama. Zbog izazova s cijenom maline, krenuli smo u proizvodnju džemova i sokova. Radimo sok od jabuke, šljive, jagode, maline. Nije jednostavno pronaći sredstva za nabavku mašina, a svako novo ulaganja je izazov. Ono što je važno je da nas kupci prepoznaju, naše organske proizvode za koje se tačno zna put od kada posadite malinu do vašeg stola. I mislim da je to najvažnije na putu da steknemo povjerenje kupaca u našoj sredini - rekla je Davidović.
Iz USAID/Sweden FARMA II Projekta zahvalni su Regionalnoj savjetodavnoj službi Sokolac i partnerima iz lokalnih zajednica sarajevsko-romanijske regije za podršku i veliki odziv lokalnih proizvođačana promociji.
Izuzetno je važno da potrošači prepoznaju značaj davanja prilike domaćim prozivodima te da saznaju više o lokalnim poljoprivrednim inicijativama koje nude proizvode i traže prostor na tržištu, poručuju iz USAID/Sweden FARME II.
Biznis.ba / FENA