Iz Nacrta UP-a

Zašto se ne radi spoj Prve transverzale i Južne longitudinale?

Autor: Biznis.ba
Zašto se ne radi spoj Prve transverzale i Južne longitudinale?
Foto: Vijesti.ba

Nacrt Urbanističkog plana KS kojeg je prije par dana usvojila Skupština KS, manje-više je zagledan u onaj utvrđen davne 1986. godine, prije skoro 40 godina.

Plan je graditi i brojne saobraćajnice, a fokus medija i javnosti uglavnom se svodi na dvije. Prvu transverzalu i Južnu longitudinalu, tim prije jer su povezane spojem u naselju Kovačići. Spoj na Kovačićima predviđen je i Nacrtom Urbanističkog plana KS, odnosno da saobraćajnica prođe između dva najveća sarajevska muzeja, preko Vilsonovog šetališta i Miljacke do Zagrebačke ulice. No, o izgradnji od Kovačića gdje počinje Prva transverzala i veže se na Južnu longitudinalu malo se govori, a još manje radi. Fokus se uglavnom prebacuje na ostatak dionice, umjesto na njen početak, iako je za ostatak dionice ponuđeno više rješenja u odnosu na ono predviđeno Nacrtom, pišu Vijesti.ba.

Podsjetimo, odavno je u nadležnim institucijama prijedlog da se dio trase Prve transverzale u pojasu regulacionog plana Bosnalijek-Sarajevogas, digne na stubove i izmjesti na desnu stranu gdje je planirana privredna zona, a privredna zona na mjesto gdje je planirana saobraćajnica. Osim toga, prijedlog upućen Zavodu se precizno bavio pitanjem željezničke pruge i ponudio konkretna rješenja s mjerama i dimenzijama zida, gdje je predviđeno da pruga ostane ispod saobraćajnice. Da bi ovo rješenje donijelo dobrobit svima, pokazuje primjer IX transverzale koja je rađena na ovaj način i već sada se nazire okončanje izgradnje.

Također, izmještanjem bi saobraćajnica išla preko državnog zemljišta pa troškova eksproprijacije ne bi bilo. Ipak, Zavod za planiranje se nije bavio računicom, a ovo bi ovo rješenje vrlo moguće bilo i jeftinije i efikasnije od predloženog aktuelnim Nacrtom.

Sigurno je da struka može dati precizne troškove, a uz to bi predloženo rješenje bilo bolje od postojećeg Nacrta koji razdvaja grad na dva dijela, odnosno Velešiće i Koševsko brdo.

Manjkavosti, nedostatke i greške napravljene pri izradi Nacrta moguće je sada otkloniti još kroz javnu raspravu, pod uslovom da i nadležne vlasti s dosta pažnje razmisle o boljim prijedlozima od onih koji su ponuđeni kroz Nacrt.

Podsjetimo, nakon javne rasprave plan usvaja Vlada KS, a potom konačnu riječ daje Skupština.