Danski brodar A.P. Moller-Maersk upozorio je na zastoje na terminalima luka na Mediteranu i u Aziji, signalizirajući učestale probleme u prijevozu tereta do ebropskih odredišta.
Zbog čepova u lukama druga najveća brodarska kompanija u svijetu planira preskočiti dva isplovljavanja iz Kine i Južne Koreje prema zapadu, planirana početkom jula.
Obavijest iz Maerska nadovezuje se na učestala kašnjenja u globalnim opskrbnim lancima i veće troškove zbog krize u Crvenom moru i Adenskom zaljevu koja utječe na tranzit kroz Sueski kanal. Kako bi izbjegli rizično područje, prijevoznici Maerska, francuskog MSC-a i njemačkog Hapag-Lloyda preusmjerili su brodove dužom rutom oko Afrike.
Brodovi danas čekaju na istovar i u Singapuru, drugoj kontejnerskoj luci u svijetu po prometu, uz čepove u Kini, Dubaiju, Španiji i SAD-u, pokazuju podaci specijalizirane firme Linerlytica. Pomorski prijevoz tereta koče i vremenske neprilike, uključujući jake vjetrove u Kini, navode stručnjaci za brodarstvo, prenosi Index hr.
U singapurskoj luci Jebel Ali i u Dubaiju zastoj su izazvali val potražnje za uslugama pretovara i kontinuirani poremećaji zbog preusmjeravanja brodova iz Crvenog mora oko Afrike, priopćili su iz Lynerlytica, a prijevoz koče i vremenske neprilike, uključujući jake vjetrove u Kini, dodaju stručnjaci za brodarstvo.
Ultra veliki brodovi s Dalekog istoka istovaruju teret u lukama zapadnog Sredozemlja koji se potom utovaruje na manje brodove i kreće na put prema krajnjim odredištima u lukama centralnog i istočnog Mediterana, objašnjava Reuters zastoje, pozivajući se na podatke platforme za određivanje cijena Xeneta.
Čepovi su učestali i u američkim lukama Charlston i Savannah, prema podacima Journal of Commercea, zbog infrastrukturnih projekata i kvara na softveru.