prednosti i nedostaci kupovine

Online kupovina sve popularnija u EU, odjeća se najviše kupuje

Autor: Biznis.ba
Online kupovina sve popularnija u EU, odjeća se najviše kupuje
Foto: Unsplash

Posljednjih nekoliko godina kupovina putem interneta postala je vrlo popularna. U 2023. godini 75 posto ljudi u EU-u izjavilo je da je kupilo ili naručilo robu ili usluge putem interneta, što je porast u odnosu na 57 posto u 2013. godini.

Kupovina putem interneta nudi brojne prednosti: pogodnost pregledavanja proizvoda iz udobnosti doma, internetske trgovine koje su otvorene 24/7, širi izbor i lakšu usporedivost cijena.

Godine 2023. udio korisnika interneta koji su kupovali robu ili usluge putem interneta u prethodnih 12 mjeseci kretao se od 54 posto u Bugarskoj i 55 posto u Rumuniji do 93 posto u Nizozemskoj i Irskoj.

E-trgovina je najpopularnija među osobama u dobi od 16 do 24 godine (82 posto), u poređenju s onima u dobi od 25 do 64 godine (78 posto). U međuvremenu, više od polovice (52 posto) osoba u dobi od 65 do 74 godine također je kupovalo online 2023.

U Hrvatskoj je također najviše on-line kupaca bilo u najmlađoj skupini od 16 do 24 godine s udjelom od 85.4 posto. Onih između 25 i 64 godine bilo je 71.9 posto, a onih od 65 do 74 godine 29.7 posto, prenose Financije hr.

Odjeća je najpopularnija online kupovina

U 2023., među ljudima koji su kupovali online u prethodna 3 mjeseca, 70 posto je kupilo odjeću, obuću ili dodatke.

Kupci na mreži također su kupili sljedeću robu i usluge:

36 posto kupilo je ulaznice za kulturne ili druge događaje, 35 posto streamanih ili preuzetih filmova i serija, 33 posto iznajmilo je smještaj, poput sobe, stana ili kuće, putem web stranice ili aplikacije, 33 posto je kupilo uslugu prijevoza, 30 posto naručene dostave iz restorana, 28 posto je kupilo kozmetiku.

Gledajući kupovinu odjeće, obuće i dodataka, Cipar bilježi najveći udio online kupaca koji su naručili odjeću (82 posto), ispred Rumunije (80 posto) i Bugarske (78 posto). Nasuprot tome, najmanji udjeli pronađeni su među online kupcima u Latviji (56 posto), Estoniji (57 posto) i Finskoj (58 posto).

Hrvatska je u vezi toga na 72 posto, malo više od evropskog prosjeka od 69.7 posto.

Jedan od trojice online kupaca susreo se s problemima pri kupnji na mreži

Iako online kupnja donosi brojne prednosti, kupci se također mogu suočiti s problemima pri kupovini putem interneta.

U 2023., među ljudima koji su kupovali online u prethodna 3 mjeseca, 33 posto se susrelo s problemima pri kupnji online putem web stranice ili aplikacije. U zemljama EU najveći udio online kupaca koji su imali problema zabilježen je u Luksemburgu (56 posto), Nizozemskoj (55 posto) i Španjolskoj (50 posto). Nasuprot tome, Portugal je imao najmanji udio online kupaca koji se suočavaju s problemima pri kupovini putem interneta (4 posto), a slijede ga Latvija (14 posto) i Cipar (15 posto).

Najčešći problem s kojim su se susreli e-kupci u EU bila je sporija brzina isporuke od naznačene, a 19 posto e-kupaca prijavilo je ovaj problem. Za 11 posto online kupaca web-mjesto je bilo preteško za korištenje ili nije radilo na zadovoljavajući način, dok je 9 posto kao glavni problem navelo pogrešnu ili oštećenu robu ili usluge.