Regija

Cjelogodišnji turizam odgovor na izazove covida

Autor: Biznis.ba
Cjelogodišnji turizam odgovor na izazove covida

Za turizam je važno da ni u pandemiji ne stoji nego traži nova rješenja, a jedno od njih je razvoj cjelogodišnjeg turizma u cijeloj zemlji te kreiranje kvalitetnih ponuda koje ne ovise o ljetu i donose prihod cijele godine, poručuje uoči konferencije o cjelogodišnjem turizmu organizatorica i konzultantica Ivana Kolar.

Riječ je o međunarodnoj konferenciji "Može li hrvatski turizam 365?" koja će u 4. izdanju 6. listopada u Termama Tuhelj okupiti i uživo i online ministre turizma iz Hrvatske, Slovenije, Austrije i Španjolske te brojne turističke stručnjake kako bi razmijenili iskustva i planove o pripremi za budućnost turizma i tijekom i poslije pandemije.

Bit će to prva međunarodna turistička stručna konferencija u Hrvatskoj tijekom pandemije i nakon 'covid ljeta', koju je Kolaričina tvrtka Julius Rose ipak odlučila organizirati i ove godine

Cjelogodišnji turizam može biti odgovor i na izazove covida

"Vrijeme je da budemo kreativni i hrabri te očekujem da će konferencija dati svježe ideje kako planirati i provoditi turističko poslovanje u idućem razdoblju. U tome upravo cjelogodišnji turizam i razvoj novih ponuda u cijeloj zemlji, zasigurno mogu biti odgovor na covid izazove", kaže Ivana Kolar za Hinu.

Kriza je, kako ističe, otkrila nedostatke i neiskorištene potencijale te je iznova 'isplivala' činjenica da ovisnost o ljetnoj sezoni i masovni turizam nisu najbolje rješenje i da to nije dostatan niti dugoročno održiv turizam. "Nasuprot kratkoj ljetnoj sezoni s ogromnim brojkama, 'trijezna' današnjica uzrokovana pandemijom traži turizam na distanci, individualni odmor, higijensku sigurnost i visoku kvalitete usluge tj. sve ono što dobro osmišljeno i upakirano može privući turiste i u vrijeme pandemije. Za sve to hrvatski turizam ima i prostora i potencijala u autentičnim, malim neistraženim sredinama po cijeloj Hrvatskoj i cijele godine te bogatoj kulturnoj i društvenoj baštini, uz kvalitetnu infrastrukturu i usluge. To nije ostvarivo preko noći, niti do iduće sezone, ali je sada i pravo vrijeme da se krene", kaže Kolar.

Drugačiji turizam uz prilagodbu promjenama za cijelu godinu

Kolar smatra da se turizam treba prilagoditi novim okolnostima potražnje i uvjeta poslovanja. Napominje da su se neke destinacije prilagodile i kreirale novu, drugačiju ponudu i pristup tržištu, a neki su još ustrajni na provjerenim receptima za odličnu zaradu jednostavnom ponudom smještaja tijekom nekoliko mjeseci (najčešće dva) u sunčanom dijelu godine, strpljivo čekaju iduću, nadaju se sretniju, sezonu.

No, krize su i najbolji 'okidač' za promjene, jer iako se gotovo uopće ne može utjecati na uzroke nove situacije, može se utjecati na način razmišljanja i poslovanja, i to planiranjem i uvođenjem promjena, koje su zahtjevne i neizvjesne, ponekad i bolne, ali gotovo uvijek u konačnici znače pomak na bolje.

Tako se i u covid razdoblju mogu uz podizanje kvalitete smještaja i usluga oblikovati i novi sadržaja koji se mogu koristiti individualno, u manjim grupama, a standardne manjkavosti ponude pretvoriti u prednosti. Primjerice, nadogradnjom osnovne 'bed&breakfast' usluge nizom aktivnosti za goste, preuređivanjem i podizanjem kvalitete niza hotela koji se nisu mijenjali 20-ak godina, poticanjem gradnje novih visokokvalitetnih hotelskih kapaciteta, jer je takvih u hrvatskoj ponudi najmanje, pokretanjem turizma u manje izgrađenim i još uvijek neotkrivenim destinacijama na obali, zaleđu, a pogotovo u kontinentalnom dijelu Hrvatske te oblikovanje novih ponuda i motiva dolaska izvan ljetnih mjeseci.

"Sve to može znatno utjecati na ravnomjerniju posjećenost tijekom godine i sigurnije, zdravije i održivije poslovanje. Važno je i planirano upravljanje destinacijama i centrima turističke posjećenosti. Hrvatska obala je dovoljno duga za pružanje individualizirane usluge bez gužvi, a i kontinent ima dosta zanimljivih neistraženih destinacija u kojima se može organizirati kvalitetna turistička ponuda, i to svih 365 dana u godini", zaključuje Kolar.

Biznis.ba / Hina