Regija

Crna Gora: Rusi i Ukrajinici otkazuju rezervacije

Autor: Biznis.ba
Crna Gora: Rusi i Ukrajinici otkazuju rezervacije

Zbog rata u Ukrajini turistički sektor u Crnoj Gori u ovoj bi godini mogao zabilježiti značajnije gubitke, a s ruskih i ukrajinskih tržišta neke rezervacije su već otkazane.

Direktor prodaje u jednoj podgoričkoj turističkoj agenciji Milan Koprivica kazao je da će događanja u Ukrajini sigurno ostaviti posljedice na turizam, kako na globalnoj razini, tako i u Crnoj Gori.

"Imajući u vidu da su gosti iz Rusije i Ukrajine, činili značajan postotak od ukupnog broja gostiju koji tijekom ljeta dolaze u Crnu Goru, može se naslutiti da tih gostiju ovoga ljeta neće biti. Već sada imamo veliki broj otkazanih rezervacija s tih tržišta", kazao je Koprivica.

Kako pišu crnogorski mediji, dodatnu konfuziju stvara i nestabilna politička situacija u Crnoj Gori koja je za posljedicu imala i ostavku direktora nacionalne zrakoplovne kompanije.

Sve to u ovom trenutku unosi nesigurnost i dovodi u pitanje planove nacionalnog prijevoznika za realizaciju novih zračnih linija, a koje bi značajnije povezale Crnu Goru i zemlje zapadne Europe, prenosi Radiotelevizija Crne Gore.

Prema podatcima iz crnogorskih turističkih agencija, Rusi čine malo manje od 30 posto ukupnog broja stranih dolazaka u Crnu Goru.

Osim turističkih posjeta, prema službenim brojkama, u toj zemlji živi 20 tisuća Rusa, a velik broj ih u Crnoj Gori ima nekretnine u koje redovito dolaze na odmor.

Prema podacima Centralne banke Crne Gore za 2019., samo u toj godini državljani Rusije kupili su u toj zemlji nekretnina u vrijednosti od 39 milijuna eura. Crnogorska ovisnost o Rusi dakle, u sezoni 2022., u kojoj je napokon trebao biti dostignut promet iz pretpandemijskih godina, turističkom bi sektoru te zemlje mogla pomrsiti planove za oporavak, piše Jutarnji list.

Zbog toga brojni crnogorski ekonomski analitičari upozoravaju da zemlja hitno treba osmisliti model prema kojemu će nadomjestiti očekivane gubitke iz Rusije i Ukrajine. Kako je crnogorskim medijima rekla analitičarka Mila Kasalica, priprema turističke sezone mora uključiti neki mehanizam iznalaženja nadomjesnih emitivnih tržišta.

Biznis.ba / FENA