Svijet

U 98. godini preminuo Masatoshi Ito koji je napravio svjetski lanac trgovina

Autor: Biznis.ba
U 98. godini preminuo Masatoshi Ito koji je napravio svjetski lanac trgovina

U 98. godini je preminuo Masatoshi Ito, japanski milijarder koji je lanac trgovina 7-Eleven učinio globalnim brendom.

Kompanija Seven & I Holdings, koja upravlja ovim lancem trgovina, jučer je potvrdila da je Ito preminuo 10. marta.

"Željeli bismo izraziti najdublju zahvalnost za njegovu ljubaznost i prijateljstvo i s poštovanjem vas obavijestiti o njegovoj smrti", objavili su iz Seven & I Holdingsa.

Ito je transformisao svakodnevnu maloprodaju u Japanu, pretvorivši kompaniju, osnovanu u Sjedinjenim Američkim Državama, u međunarodni brend koji je posebno popularan u Aziji.

Seven & I Holdings upravlja s 83.000 trgovina širom svijeta, među kojima su i one 7-Elevena. Glavni konkurenti su im lanci trgovina Lawson i Family Mart, oba u japanskom vlasništvu. Međutim, niti jedan nema veličinu 7-Elevena.

Na Itovu poslovnu oštroumnost, kako je objavio CNN, utjecalo je njegovo prijateljstvo s konsultantom za menadžment Peterom Druckerom koji je Ita opisao kao izvanrednim svjetskim poduzetnikom.

Ito je u intervjuu za poslovni list The Journal of Japanese Trade and Industry 1988. istakao da je 1960. doputovao u Sjedinjene Američke Države u kojima je doživio svojevrsni kulturološki šok zbog toga što je izgledalo da su svi bogati, dok se Japan oporavljao nakon Drugog svjetskog rata.

"Posebno sam postao svjestan veličine američkog potrošačkog društva i tehnika distribucije koje su to omogućile. Tada mi je naumpalo da ljudi u različitim kulturama u osnovi imaju iste želje, pod pretpostavkom da su na istoj razini razvoja. Pomislio sam da će japanski distributivni sistem postati sličniji američkom kako se japansko društvo bude razvijalo", ukazao je tada.

Uspon 7-Elevena

Korijeni 7-Elevena sežu u 1927. kada se nekoliko kompanija za proizvodnju leda ujedinilo u kompaniju Southland Ice Company čije je sjedište bilo u američkom Dallasu.

Kako bi naglasile produženo radno vrijeme, trgovine su 1946. preimenovane u 7-Eleven - otvorene 23 sata svaki dan u sedmici. Zašto je 7-Eleven postao sinonim za japansku kulturu trgovina kakvu danas poznajemo?

Ito je zaslužan za to što je 7-Eleven postao globalni brend koji prodaje sve - od jogurta, preko gotovih jela do lijekova. Od 70-ih do 90-ih imao je kupio brojne druge trgovine.

Prema japanskoj državnoj televiziji NHK, Ito je karijeru započeo 1958., vodeći malotrgovinu odjećom u Tokiju. Kasnije je počeo prodavati hranu i druge potrepštine. Kompaniju je preimenovao u Ito Yokado koja je poslovala poput američkih supermarketa.

Sklopio je ugovor s tadašnjim vlasnikom 7-Elevena, kompanijom Southland Corporation, te je 1974. otvorio prvi 7-Eleven u Tokiju. U martu 1991. je stekao kontrolni paket dionica u Southlandu. Ito je godinu dana kasnije dao ostavku na mjesto predsjednika kompanije Ito Yokado. Kao razlog za to je naveo preuzimanje odgovornost za navodne uplate reketašima.

Ito Yokado je 2005. preimenovan u Seven & I Holdings, a Ito je do smrti bio počasni predsjednik ove kompanije. U komentaru uspjeha 7-Elevena, Ito je u intervjuu 1988. izjavio ono što se često citira.

"Često me pitaju da li sam uspio zbog napornog rada ili samo zato što sam imao sreće. Odgovor je da je nešto od toga dvoje", kazao je.

Biznis.ba