Prodavnice, restorani i frizerski saloni u Italiji od danas su ponovo otvareni nakon što je Vlada ublažila mjere blokade i restrikcije uvedene zbog virusa korona.
Vlada je obrazložila da je riječ o "sračaunatom riziku" kako bi zemlja ponovo na stala na noge.
Kompanijama je dozvoljeno postepeno vraćanje u normalu uz obavezno poštivanje sanitarnih protokola, a svi moraju da drže međusobno rastojanje od jednog metra.
U robnoj kući "Rinašente" u Milanu čuvari će brojati koliko ljudi je ušlo u objekat.
Odjeća koja se probava u kabinama biće stavljena u karantin od 24 sata, a prodavci će parfeme isprobavati na papirnim maramicama i to neće dozvoljavati kupcima.
Direktor robne kuće Pjerluiđi Kokini rekao je da je teško predvidjeti kako će se kupci ponašati nakon višesedmične izolacije.
- Nadamo se da je ovo jedan korak ka normali. Neće biti biznis kao i obično imajući u vidu sve protokole, ali ovo je nova normala i moramo to da prihvatimo - rekao je Kokini Reutersu.
Ulaz u restorane biće striktno ograničen i samo će članovima porodice biti dozvoljeno da sjede jedni blizu drugih.
Modna industrija Italije, koja uključuje brendove kao što su "Armani", "Prada" i "Monkler" predstavljaju pet odsto BDP-a.
Očekuje se da će prodaja odjeće u Italiji, čiji je obrt prošle godine iznosio oko 60 milijardi eura, pasti za 20 odsto ove godine, a čak četvrtina maloprodajnih lanaca i radnji od 115.000 će propasti.
Biznis.ba