Revizija stavlja globalnu oglasnu industriju na pravi put da premaši 1 bilion dolara prihoda 2025. godine, godinu dana ranije od očekivanog, povećanjem od 6,8% sljedeće godine na 1,1 bilion dolara, stoji u prognozi.
GroupM, jedinica oglašivačkog diva WPP, u decembru je rekla da bi rast ove godine mogao biti pod negativnim utjecajem potencijalnih faktora kao što su učinak visokih kamatnih stopa na potrošačku i poslovnu potrošnju, kao i niži rast kineskih kompanija.
No, GroupM je rekao da su se njegovi izgledi promijenili zbog boljih ekonomskih uslova i razlike u načinu na koji modelira određene sektore.
GroupM sada predviđa da će prihod od reklama u SAD-u ove godine dostići 365,9 milijardi dolara, isključujući učinke političkog oglašavanja, u odnosu na decembarsku procjenu od 360,4 milijarde dolara. “Restriktivne kamatne stope u SAD-u nijesu ohladile potrošačka i poslovna ulaganja onoliko koliko se ranije predviđalo”, zaključuje GroupM.
U Kini će prihod od oglasa iznositi 199,4 milijarde dolara ove godine, prema GroupM-u, u poređenju s ranijom procjenom od 148,2 milijarde dolara, prenosi Investitor me. Velik dio povećanja odražava reviziju načina na koji GroupM modelira oglašavanje izvan kuće i digitalno oglašavanje, prema Kate Scott-Dawkins, predsjednici odjeljenja za poslovnu inteligenciju u GroupM-u i autorki izvještaja o predviđanju.
GroupM je promijenio dio načina na koji izračunava digitalno oglašavanje, na primjer, kako bi bolje obuhvatio trgovinu koja se sada obavlja digitalno.
“Prebacuje se iz područja u kojem ga ne smatramo medijima u svijet u kojem ga sada smatramo medijima, tako da izgleda kao ogroman rast”, rekao je Scott-Dawkins. “Dolazi u našu sferu, pa to sada mjerimo.”
GroupM sada očekuje da će 69,5% prihoda od oglašavanja biti zasnovano na vještačkoj inteligenciji (AI) ove godine i da će narasti na 94,1% do 2029. Visoki udio odražava koliko prihoda od oglasa ide firmama kao što su Google, Meta i Bytedance, koje su veliki korisnici AI alata.
“Vjerojatno ne postoji niti jedna druga industrija u kojoj je vještačka inteligencija tako integrisana i direktno utiče na prihod kao što je to slučaj u industriji oglašavanja”, rekao je Scott-Dawkins.