opada zainteresovanost

Pagani smatra da su hibridni sistemi čisto gubljenje vremena za njegovu firmu

Autor: Biznis.ba
Pagani smatra da su hibridni sistemi čisto gubljenje vremena za njegovu firmu
Foto: X.com

U doba u kome sve veći broj proizvođača sportskih automobila smanjuje motore i usvaja elektrifikaciju, Paganija taj trend nimalo ne zanima.

Njihov najnoviji model Utopia, ima "sirovi" Mercedesov 6,0 litarski V12 s dva turbopunjača bez ikakvih hibridnih dodataka. To je zato što njegovi kupci ne žele hibrid, tvrdi Horacio Pagani, osnivač i direktor ove italijanske kompanije koja se posljednjih decenija nametnula svojim fascinantnim hiperautomobilima.

Uz rijetke izuzetke, većina novih hiperautomobila ali i superautomobila danas su hibridi. Neki misle da ova rješenja kombinuju najbolje od oba sveta, poboljšavajući performanse i efikasnost. Ali Pagani smatra da su hibridni sistemi čisto gubljenje vremena za njegovu firmu, prenosi Jutarnji.hr.

“U stvarnosti, niko nije zainteresovan za hibridni automobil,” rekao je Pagani za The Drive u nedavnom intervjuu na američkom predstavljanju Utopia Roadstera. “I ja imam hibride u svojoj kolekciji, imam Porsche 918 i još nekoliko njih. Ali kad dođe vrijeme da se provozam s Porscheom, uzeću svoj 911R ili Carreru GT. Naši klijenti razmišljaju u tom smjeru.”

“Vjerujem da će, ako pitate ljude, većina njih reći da je hibrid nešto posebno jer ima sve probleme električnog automobila i sve probleme automobila s sagorijevanjem zajedno s višim troškovima razvoja i održavanja”, dodao je Pagani.

Pagani je u prošlosti ozbiljno razmišljao o hibridnom pogonu i električnom vozilu, ali smatraju da još nije vrijeme za to. Prema Horaciu, mala firma si ne može priuštiti izgradnju nečega što kupci ne žele, prenosi Autoblog rs. Takođe ne može zamoliti veliku matičnu kompaniju da joj osigura nove tehnologije.

“Razmatrali smo hibridni V8, ali auto je jednostavno bio pretežak, 400 ili 500 kilograma više, a naši klijenti nisu želeli da imaju veze s njim,” otkrio je Pagani.

“Moramo proizvoditi ono što će klijent kupiti od nas. Godine 2017. napravili smo tim za rad na električnim vozilima. Tim je bio fokusiran i uzbuđen, uključujući i mene. Definisali smo koncept za ovaj automobil i počeli da radimo s Mercedes-AMG-om i drugim partnerima. Čak smo počeli da radimo s Lucidom, koji ima izuzetnu tehnologiju u svijetu električnih vozila. Ali onda se dogodilo ovo: kupci jednostavno nisu bili zainteresovani”, dodao je Pagani.

Italijanska firma ne namjerava da se skoro oprosti od V12 motora. Ogromni 6-litarski twin-turbo agregat Utopije je homologiran do 2031. godine što znači da će još dugo biti u proizvodnji.