Japanski proizvođač automobila Toyota Motor izvjestio je o porastu globalne prodaje od 10 odsto u maju u odnosu na period od prije godinu dana, zahvaljujući rastu na domaćem i drugim ključnim tržištima, a kao glavni razlog navodi se dostupnost čipova i drugih dijelova.
Kompanija je prošlog mjeseca prodala 838.478 vozila širom svijeta, uključujući i njen brend luksuznih automobila Lexus, u poređenju sa 761.466 vozila u maju 2022. godine, kada je prodaja pretrpjela veliki udarac zbog oslabljene ponude dijelova uslijed pandemije, prenosi "Reuters".
Globalna prodaja hibrida porasla je 25.8 odsto u odnosu na prethodnu godinu na 261.147 jedinica, što čini nešto manje od trećine ukupnog broja vozila prodatih širom svijeta prošlog mjeseca.
U maju je proizvođač automobila prodao 9.923 akumulatorska električna vozila širom svijeta, uključujući i svoj brend Lexus, čime je ukupan broj prodatih vozila na baterije u prvih pet mjeseci 2023. godine iznosio 35.980.
Prodaja u Kini porasla je za 9.3 odsto u odnosu na isti period prošle godine u maju na 162.381 vozilo, uglavnom u skladu sa 162.554 automobila koje je kompanija prodala u zemlji u aprilu.
(Biznis.ba)