Hoće li funkcije umjetne inteligencije ugroziti oglašivačku industriju?
Do kraja godine više od milijardu ljudi širom svijeta počet će koristiti novu verziju Google Searcha. Generativne funkcije umjetne inteligencije pružit će korisnicima potpunije i izravnije odgovore. Nudit će informacije u obliku razgovora, potpuno mijenjajući Googleov temeljni proizvod.
S obzirom na broj ljudi koji pristupaju internetu putem Google usluga, ove će promjene potencijalno promijeniti način na koji firme troše milijarde dolara na oglašavanje.
Googleov prelazak na tražilicu koja daje odgovore uz pomoć umjetne inteligencije reakcija je na rastuću prijetnju novih tehnologija. Ovo je također strateški potez: mijenjanje profitabilnog ekosistema pretraživanja kako bi se napravilo mjesta za novi svijet koji pokreću AI tehnologije.
“Još uvijek ima više pitanja nego odgovora o tome kako će Googleov prihod od oglasa na pretraživačkoj mreži proći s uvođenjem AI pregleda”, rekla je Evelyn Mitchell-Wolf, viša analitičarka u eMarketeru.
Dok konkurenti OpenAI i Big Tech napreduju, Google ne može stajati po strani jer bi to nosilo vlastite rizike.
Googleove AI inicijative osmišljene su kako bi poboljšale način na koji funkcionira pretraživanje interneta. Mnoge web stranice koje se oslanjaju na tradicionalne rezultate pretraživanja mogle bi biti pogođene novim režimom.
Preko 90 posto udjela
To se također odnosi na Googleovo oglašavanje podržano pretraživanjem, što je srž njegove zarade. Google dominira tržištem s preko 90 posto udjela, piše Yahoo Finance, prenosi Seebiz.
Firma odbacuje kritike da bi Googleovo okretanje umjetnoj inteligenciji moglo ugroziti njegovo postojeće poslovanje, tvrdeći da će to dovesti do rasta i novih formata za angažiranje oglašivača.
Na događaju Google Marketing Live, firma je objavila da poveznice u AI recenzijama dobivaju više klikova od tradicionalnih rezultata pretraživanja. Također je rečeno da korisnici koji koriste AI recenzije više koriste pretraživanje i zadovoljniji su rezultatima.
Google je također najavio da će početi postavljati oglase u odjeljak s oznakom “sponzorirano” unutar AI previewa. Rand Fishkin, izvršni direktor firme SparkToro, vjeruje da Google smanjuje rizik konkurencije uvođenjem vlastite umjetne inteligencije, dok rizik za svoju osnovnu reklamnu djelatnost smatra minimalnim.
Neki smatraju da je Googleov pokušaj umjetne inteligencije “očajnički potez”. Scott Jenson, bivši Googleov zaposlenik, rekao je da su AI projekti na kojima je radio bili slabo motivirani i vođeni panikom da sve što u nazivu ima “AI” mora biti dobro. Ali drugi to vide kao nužnu obranu temelja poslovanja.
Ako su AI modeli sljedeća platforma, Google sebi ne može priuštiti da zaostane. Svaki izbor korisnika za drugo odredište pretraživanja je propuštena prilika za Google. Ako zaostane u utrci za pretraživanjem vođenim umjetnom inteligencijom, bit će manje upita koje može unovčiti.