generacija 1996. - 2012.

Tri marketinške lekcije za osvajanje generacije Z

Autor: Biznis.ba
Tri marketinške lekcije za osvajanje generacije Z
Foto: Ilustracija

Kao prva generacija koja je u potpunosti digitalizirana, generacija Z – koja predstavlja one rođene između 1996. i 2012. – zauzima centralno mjesto u online kupovini.

Potrošačka moć Gen-Z dosegla je 360 ​​milijardi dolara. A više od 55 posto njih, rođenih između 18 i 24 godine, kupovalo je online prošli mjesec, prema istraživanju provedenom u maju na 1117 osoba. To istraživanje američkog Gen-Z-a potječe iz platforme za automatizaciju dizajna oglašavanja Creatopy.

Dakle, što trebate znati o ovoj tehnološki pametnoj generaciji? Oni se, uglavnom, drže brendova prema vrlo visokim standardima. Prema istraživanju, platforma za e-trgovinu Amazon, sportski brend Nike i modni trgovac Shein preuzimaju vodstvo kao najbolji izbor Gen-Z-a u pogledu brendova. Evo razloga zašto ove marke privlače Gen-Z kupce, i lekcija koje se mogu upotrijebiti u marketingu vaših proizvoda:

1. Dajte prioritet brzini i učinkovitosti

Kupci generacije Z rođeni su u svijetu koji se brzo mijenja – stoga se uključite. “Amazon privlači te mlade potrošače nudeći veliki izbor proizvoda dostupnih za naručivanje s iste web stranice, s kratkim rokovima isporuke“, rekao je za Inc Bogdan Carlescu, potpredsjednik marketinga tvrtke Creatopy. “Oni očekuju da će im tehnologija olakšati živote i olakšati njihovo iskustvo kupnje.”

Osim toga, Gen-Z ima kraći raspon pažnje što znači: “Ako je isti oglas opetovano ciljan na iste korisnike, to će stvoriti više apatije prema vašem proizvodu i robnoj marki nego bilo što drugo“, kaže Truman Rae, iz konsultantske firme NinetyEighth, prenosi Financa ba.

2. Zagovarajte društvene promjene

Carlescu objašnjava da je Nike dospio na vrh jer se zalagao za društvene promjene i zauzimao stav o raznim pitanjima do kojih je pripadnicima Gen-Z-a jako stalo. Carlescu dodaje da je kultna kampanja Colina Kaepernicka samo jedan primjer takvih akcija. Gen-Z preferira brendove koji su inspirativni i koji se ne boje uključiti u probleme koji utječu na društvo.

“Ovo je generacija koja vjeruje da firme imaju ulogu u poboljšanju društva, stoga im morate pokazati da radite više od puke prodaje proizvoda“, kaže Carlescu. “Međutim, poruke koje iznosite moraju odgovarati uvjerenjima i vrijednostima vaše firme. Gen-Z neće prihvatiti puke performanse i prozvat će vas ako pokušate unovčiti na društvenim pitanjima.”

3. Preskočite previše uglađene marketinške poruke

Shein uspijeva osvojiti Gen-Z ne samo svojim pristupačnim cijenama, već i svojom prisutnošću na društvenim mrežama – YouTube, Instagram, TikTok – i suradnjom s raznim influencerima.

“Gen-Z želi autentičnost, brendove koji govore – a ne oponašaju – njihov jezik, posebno kada je riječ o marketingu na društvenim medijima“, kaže menadžerica za digitalne medije firme Creatopy Laura Trif za Inc. “Kako bi izbjegli neugodne interakcije, brendovi moraju sarađivati ​​s članovima Gen-Z zajednice, nano- i mikro-influencerima koji su bliži svojim pratiteljima, ne samo sa slavnim osobama i modelima. Ono što Gen-Z želi vidjeti na društvenim mrežama je sadržaj koji se može povezati, sadržaj koji izgleda i djeluje spontano i sirovo , a ne izuzetno uglađen.”

Osnivač agencije za društvene mreže Z Link, Erifili Gounari, slaže se da se brendovi ne bi trebali shvaćati previše ozbiljno ili previše truditi na društvenim medijima. Gounari savjetuje brandovima da na zabavan i ležeran način komuniciraju s Gen-Z korisnicima jer sadržaj koji stvaraju korisnici nadmašuje tradicionalno oglašavanje.