Mark Read

Umjetna inteligencija uveliko remeti oglašivački posao

Autor: Biznis.ba
Umjetna inteligencija uveliko remeti oglašivački posao
AI

Umjetna inteligencija remeti oglašivački posao i “uznemiruje” investitore, rekao je jedan vodeći u industriji.

“Mislim da ovaj poremećaj uzrokovan umjetnom inteligencijom… Uznemiruje investitore u svakoj industriji i potpuno remeti naše poslovanje”, rekao je Mark Read, izvršni direktor na odlasku britanske oglašivačke grupe WPP.

Tržište oglašavanja je pod prijetnjom zbog novih generativnih alata umjetne inteligencije koji se mogu koristiti za brzu materijalizaciju sadržaja. Posljednjih nekoliko godina svjedočili smo porastu brojnih generatora slika umjetne inteligencije, uključujući OpenAI-jev DALL-E, Googleov Veo i Midjourney.

U svom prvom intervjuu otkako je najavio odlazak s mjesta šefa WPP-a, Read je rekao da će umjetna inteligencija “potpuno revolucionirati naše poslovanje”.

“Umjetna inteligencija će učiniti svu svjetsku stručnost dostupnom svima po izuzetno niskoj cijeni”, rekao je na London Tech Weeku. „Najbolji advokat, najbolji psiholog, najbolji radiolog, najbolji računovođa, pa čak i najbolji kreativci u oglašavanju i marketingu često će biti umjetna inteligencija, znate, bit će vođeni umjetnom inteligencijom.“

Read je rekao da 50.000 zaposlenika WPP-a sada koristi WPP Open, vlastitu marketinšku platformu firme koju pokreće umjetna inteligencija.

„Mislim da je to moje nasljeđe u mnogim aspektima“, dodao je.

Strukturni pritisak na kreativne dijelove oglašivačkog poslovanja potiče konsolidaciju industrije, također je primijetio Read, dodajući da će tvrtke morati „prihvatiti“ način na koji će umjetna inteligencija utjecati na sve, od izrade brifinga i medijskih planova do optimizacije kampanja.

Izvještaj Forrestera objavljeno u junu prošle godine pokazalo je da više od 60% američkih oglašivačkih agencija već koristi generativnu umjetnu inteligenciju, a dodatnih 31% kaže da istražuje slučajeve upotrebe te tehnologije.

Ogromna transformacija

Read nije jedini s tim stajalištem. Oglašavanje prolazi kroz „ogromnu transformaciju“ zbog učinaka umjetne inteligencije, rekao je Maurice Levy, izvršni direktor francuskog oglašivačkog diva Publicis Groupe.

Napomenuo je da alati za generiranje slika i videa pomoću umjetne inteligencije drastično ubrzavaju proizvodnju sadržaja, dok automatizirani sistemi za razmjenu poruka sada mogu postići „personalizaciju u razmjerima kao nikada prije“.

Međutim, glavni direktor Publicisa je naglasio da se umjetna inteligencija treba smatrati samo alatom koji ljudi mogu koristiti za poboljšanje svojih života, prenosi Financa ba.

„Ne bismo trebali vjerovati da je umjetna inteligencija više od alata“, dodao je.

I dok će umjetna inteligencija vjerovatno utjecati na neka radna mjesta, Levy u konačnici misli da će stvoriti više radnih mjesta nego što će ih ugasiti, prenosi Financa ba.

„Hoće li umjetna inteligencija zamijeniti mene i hoće li umjetna inteligencija ugasiti neka radna mjesta? Da, mislim da će umjetna inteligencija ugasiti neka radna mjesta“, priznao je Levy. Međutim, dodao je da je „još važnije to što će umjetna inteligencija transformirati radna mjesta i stvoriti više radnih mjesta. Dakle, neto bilanca će vjerovatno biti pozitivna.“

To bi, kaže, bilo u skladu s tim kako su prethodni tehnološki izumi poput interneta i pametnih telefona utjecali na radnu snagu, piše CNBC.

„Bit će više autonomnog rada“, dodao je Levy.

Brendovi na oprezu

Ipak, Nicole Denman Greene, analitičarka u Gartneru, upozorava da brendovi trebaju biti oprezni zbog izazivanja negativne reakcije potrošača koji su skeptični prema utjecaju umjetne inteligencije na ljudsku kreativnost.

Prema Gartnerovom istraživanju iz rujna, 82% potrošača reklo je da tvrtke koje koriste generativnu umjetnu inteligenciju trebaju dati prioritet očuvanju ljudskih radnih mjesta, čak i ako to znači nižu dobit.

„Nemojte razmišljati o onome što umjetna inteligencija može učiniti u oglašavanju, nego na ono što bi trebala učiniti“, rekla je Greene.

„Ono što bi trebala učiniti jest pomoći u stvaranju revolucionarnih uvida i jedinstvene izvedbe kako bi se dosegla raznolika i ciljana publika, kako bi se pomicale granice onoga što je ‘marketing’ i pružiti personaliziranija iskustva diferencirana prema brendu, korisna i relevantna, uključujući ispunjenje obećanja hiperpersonalizacije.“