Realnost je da je pandemija korona virusa zadala veliki udarac državama koje najviše prihoda očekuju od sezonskog turizma, te je hrvatski ministar turizma Gari Kapeli rekao da ove sezone očekuje tek 30 odsto prošlogodišnjeg prihoda, dok splitska “Slobodna Dalmacija” piše da je virus pokazao jednu bitnu stvar, a to je da se u Hrvatskoj ne događa visoki turizam.
Marko Pažanin, direktor i partner Croatia Sotheby''s International Realty kaže da iako Hrvatska bilježi zapažen interes stranih investitora i gostiju koji iskazuju interes za smještajnim objektima i uslugama visokog turizma, ta država se još uvijek nije isprofilisala kao destinacija luksuznog turizma.
On smatra da se zapravo jako malo radi na tome.
"Ako uporedimo Hrvatsku s konkurentnim tržištima, možemo zaključiti da nam na tržištu manjka smještajnih kapaciteta koji zadovoljavaju zahtjeve i visoke kriterijume kakve takvi gosti traže", kaže Pažanin.
Klijenti, primjećuje, ne traže samo vrhunsku nekretninu, već i prvoklasnu lokaciju uz more jer upravo je to ono što najčešće nemaju u svojoj zemlji.
Jednom rječju, gosti koji mogu sebi da priušte i "ptičje mlijeko" traže puno maštovitiju turističku ponudu od one koju im Hrvatska nudi.
Prema riječima Pažanina, Hrvatskoj nedostaju prvenstveno posebni i autentični sadržaji kojima bi se mogla produžiti turistička sezona.
"Kompletna ponuda usluga i sadržaji koji se vežu uz luksuzni lifestyle morala bi biti unaprijeđena, i tu definitivno jako zaostajemo za konkurentskim tržištima", kaže Pažanin i ističe da hrvatska turistička ponuda još uvijek ne uključuje prodavnice nekih od najpopularnijih luksuznih modnih brendova odjeće i modnih dodataka.
On kaže da ima sredina nalik Hvaru, jugu zemlje, Istri koje su na tragu onoga što takva klijentela traži.
Na tim se lokacijama mogu pronaći tragovi svjetskih trendova kroz objekte s nevjerovatnim luksuzom, praćenih izuzetnim restoranima.
Ali bez obzira na to, u globalu, kaže Pažanin, Hrvatska još nije ni približno konkurentna sa drugim zemljama po toj vrsti turizma.
Dobar primjer Pažanin vidi na primjeru Crne Gore i onom što, kako kaže, nudi njihov luksuzni rizort Porto Montenegro, koji je odlično osmišljen u praćenju svjetskih standarda.
Velika prednost Crne Gore u odnosu na Hrvatsku je, kaže Pažanin, Golden Visa program kojim je klijentima iz cijelog svijeta omogućena kupovina nekretnina u toj zemlji.