chanel, Louis Vuitton

Luksuzne modne kuće podigle cijene, a kupaca nikad manje

Autor: Biznis.ba
Luksuzne modne kuće podigle cijene, a kupaca nikad manje
Foto: Ilustracija

​Porast cijena nije zaobišao ni luksuzne proizvode.

Naime, luksuzne modne kuće od 2019. godine povisile su cijene svojih proizvoda u prosjeku za 33 posto, što je činilo polovinu organskog rasta prodaje u industriji luksuzne robe. Chanel, drugi najveći luksuzni brend nakon Louis Vuittona, izvjestio je o rastu prodaje od 16 posto prošle godine, na gotovo 20 milijardi dolara, što je dvostruko više u odnosu na prihod prije deset godina. Povećanja cijena zaslužna su za više od polovine tog rasta.

Kako troškovi života rastu širom svijeta, kupci postaju izbirljiviji, što znači da bi se podizanje cijena dugoročno moglo pokazati lošom strategijom. Chanelova dizajnerka Virdžinija Viard, koja je radila uz Karla Lagerfelda i naslijedila ga nakon njegove smrti 2019, prošle sedmice odstupila je s pozicije, što je izazvalo zabrinutost za budućnost modne kuće, prenosi Reuters.

Poput mnogih drugih luksuznih brendova, Chanel je znatno podigao cijene od pandemije. Njegova klasična preklopna torbica poskupila je dvostruko te sada dostiže cijenu i preko 10.000 eura. Početkom ovog mjeseca Chanel je izjavio da se suočava s problemima zbog kojih moraju da dižu cijene.

“Čak i najodaniji obožavatelji Chanela kritikuju višegodišnji skok cijena torbi”, izjavila je Monika Arora, osnivačica modnog veba “PurseBop.com”. Investitori su se zapitali je li porast cijena zapravo samo simptom nedostatka svježih ideja, a zbog čega raste i zabrinutost oko pada broja kupaca.

Rukovodioci luksuznih modnih kuća tek su nedavno priznali da postoji sve manje kupaca koji mogu da priušte sebi skupu odjeću i modne dodatke. Finansijski direktor LVMH-a Jean Jacques Gioni u aprilu je izjavio da kupac “mora da se prilagodi tom novom normalnom” i dodao kako ona neće brzo proći.

“Iza podizanja cijena uvijek mora da postoji dobar razlog”, izjavio je predsjednik i izvršni direktor LVMH-a Bernard Arno još u januaru. “Proizvod mora opravdati to poskupljenje.”

Dalja povećanja cijena moglo bi biti teško opravdati. U rijetkom potezu, Chanelov suparnik Saint Laurent je snizio cijene malih torbi Loulou i klasičnog novčanika Cassandre. Gucci je pak povećao broj izuzetno skupih proizvoda u svojoj ponudi. Istovremeno, nadaju se da će privući manje imućne kupce jednostavnim proizvodima poput čarapa, čije se cijene kreću od oko 160 do 200 eura.