Probijen tunel Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak

Foto: JP Autoceste FBiH

Prokopavanjem posljednjih metara stijene, u utorak je probijena desna strana tunela Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak.

Dužina desne cijevi tunela Vranduk je 312 metara, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbajdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg. Radovi na probijanju tunela počeli su krajem ožujka ove godine i izvodili su se u tri smjene.

“Na ulazu u desnu tunelsku cijev geologija je bila složenija, dok se napredovanjem iskopa poboljšavala. Većina radova se izvodila u III. kategoriji s upotrebom mikroarmiranog betona. Paralelno su se izvodili radovi na pripremi finog izravnavajućeg mlaznog betona, temelja sekundarne obloge, a u lošijim kategorijama i podnožnog svoda. U lijevoj tunelskoj cijevi preostalo je 108 metara za iskopati od ukupne dužine 456 metara. Ovaj dvocijevni tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM)”, priopćeno je iz JP Autoceste Federacije BiH.

Nadzor nad izvođenjem radova obavlja konzorcij DRI upravljanje investicijama d.o.o. (Slovenija) – DIVEL d.o.o. Sarajevo, a sredstva za izgradnju osigurana su putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).

Poddionica Vranduk – Ponirak dio je dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina poddionice prema projektu iznosi 5.3 kilometara.

Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2, koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk, te tri manja vijadukta.

Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se u većem dijelu nalazi u zasjeku zbog čega je isprojektiran značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.

Biznis.ba / FENA