Analitičari Goldman Sachsa pozitivni prema Ferrariju, BMW-u i Mercedesu
Očekujući veliki broj skupljih modela Special Series koji će potaknuti rast prosječne prodajne cijene (ASP) u sljedeće dvije godine, što će dovesti do bolje od očekivane zarade i bruto marže, Goldmanov analitički tim predvođen Christianom Frenesom daje Ferrariju ocjenu "kupovina".
"Vjerujemo da će Ferrari moći nastaviti svoju priču o rastu, iako s konzervativnijom stopom rasta prihoda od 6% (i EBIT-om od 7%) tokom fiskalne godine 2025. do fiskalne godine 2030., profitirajući od ubrzanja rasta ASP-a u 2026./27., potaknutog modelima Special/Icona, i podržanog pozitivnim doprinosom cijene/miksa skupljih budućih modela u kasnijim godinama", pišu Frenes i tim u svom izvještaju o evropskoj automobilskoj industriji.
Tim također smatra da su Mercedes i BMW dobra kupnja zahvaljujući zdravim bilancama, poticajima iz uvjerljive linije proizvoda, „agilnim“ vještinama izvršenja i boljoj sposobnosti konkurentskog pozicioniranja u odnosu na kineske rivale.
Posmatrajući ih pojedinačno, nova linija električnih vozila Mercedesa na platformi Mercedesove modularne arhitekture (MMA) – počevši s debijem CLA EV-a – spremna istaknuti se svojom učinkovitošću, sigurnošću i novim tehnologijama koje će se „prenijeti na sva vozila“.
„AMG Vision EQXX značajno je oborio više rekorda izdržljivosti i učinkovitosti, jačajući naše povjerenje u Mercedesovu tehnologiju električnog pogona“, kaže analitički tim.
Uz „značajno“ smanjenje troškova do 2027., uključujući niže troškove baterijskih paketa i uključivanje carinskih olakšica, Goldman očekuje da će Mercedes postići maržu od 5,9% u 2026. i 7,8% u 2027., prenosi SEEbiz.
Za BMW, uprkos potencijalnom pritisku na marže zbog povećanog omjera baterijskih i električnih vozila, Frenes i tim očekuju rast marži firme.
„Vjerujemo da bi se povijesno smanjenje marži od xEV-ova trebalo smanjiti kako se [platforma Neue Klasse BEV] bude skalirala i snop troškova poboljšao, što će dovesti do oporavka automobilske EBIT marže na 6,3%/7,0%/8,3% u 2026./2027./2028.“, pišu analitičari.
Goldman inicira da Volkswagenu, Stellantisu i Renaultu dodijeli neutralnu ocjenu koja odražava izazovnije nepovoljne uvjete od njihovih premium konkurenata, dok će Porsche s neutralnom ocjenom vjerojatno ostati opterećen carinskim nepovoljnim uvjetima, tekućim troškovima restrukturiranja, kao i nedostatkom „značajnog“ oporavka u Kini.