Hemijski sektor

Transportna kriza u Crvenom moru utječe na njemačke kompanije

Autor: Biznis.ba
Transportna kriza u Crvenom moru utječe na njemačke kompanije
Foto: Unsplash

Njemački hemijski sektor, najveći u Evropi, počinje da osjeća štetu zbog odloženih isporuka preko Crvenog mora, postajući posljednja industrija koja upozorava na poremećaje u snabdijevanju koji su primorali neke kompanije da smanje proizvodnju.

Ključni azijski uvoz u Evropu, od autodijelova i inženjerske opreme do hemikalija i igračaka, trenutno traje duže da stignu jer su kontejnerski špediteri preusmjerili brodove oko Afrike i dalje od Crvenog mora i Suecki kanala, nakon napada jemenskih Huta.

Dok se njemačka industrija navikla na poremećaje u snabdijevanju nakon pandemije i rata u Ukrajini, počinje da se pokazuje utjecaj smanjenog prometa preko trgovačke arterije, a Teslina berlinska tvornica je najistaknutija žrtva do sad, Reuters.

Hemijski sektor Njemačke, treća po veličini industrija u zemlji nakon automobila i inženjeringa s godišnjom prodajom od oko 260 milijardi eura (282 milijarde dolara), oslanja se na Aziju za oko trećinu svog uvoza izvan Evrope.

„Moje odjeljenje za nabavku trenutno radi tri puta teže kako bi nešto nabavilo“, rekla je Martina Nighswonger, izvršna direktorica i vlasnica Gechem GmbH & Co KG, koja miješa i flašira hemikalije za velike industrijske klijente.

Kao rezultat kašnjenja, Gechem, koji ostvaruje godišnju prodaju u dvocifrenim milionima eura, smanjio je proizvodnju tableta za pranje sudova i toaleta jer ne može dobiti dovoljno trinatrijum citrata, kao ni sulfaminske i limunske kiseline.

Kompanija stoga preispituje svoj sistem rada u tri smjene, rekao je Nighswonger, dodajući da bi efekti mreškanja zbog transportnog stiska mogli ostati problem barem u prvoj polovini 2024. godine.

Ovo izaziva iskrene razgovore s kupcima, dodao je Nighswonger.

„Ako dobijemo tri utovara kamiona umjesto šest, svaki kupac dobije samo dio svoje količine narudžbe, ali barem svi dobiju nešto“, rekla je.

Veći proizvođač specijalnih hemikalija Evonik, također je rekao da su ga pogodile "promene i kašnjenja ruta u kratkom roku", dodajući da su neki brodovi promenili pravac čak tri puta u roku od nekoliko dana.

Kompanija je saopćila da pokušava da ublaži uticaj ranijim naručivanjem i prelaskom na vazdušni transport, što se smatra prekidom jer se neke hemikalije ne smiju da se prevoze avionom.

Njemačko industrijsko tijelo VCI dugo je ukazivalo na ovisnost o azijskom uvozu, rekavši da, iako bi prekidi proizvodnje trebali biti ograničeni na pojedinačne slučajeve, kašnjenja u uvozu preko Crvenog mora predstavljala su dodatni teret za već oslabljenu industriju.

"Efekti su posebno uočljivi u srednjim kompanijama za fine i specijalne hemikalije", rekao je glavni ekonomista VCI Henrik Meincke, dodajući da ove kompanije često nabavljaju značajan dio svojih sirovina iz Azije.

Transportna kriza na Crvenom moru dolazi jer je njemačka ekonomija već pod pritiskom zbog recesije, kao i visokih troškova rada i energije. Prema S&P Globalu, evropski hemijski sektor, zajedno sa automobilima i maloprodajom, smatra se najranjivijim.

Pored odloženog uvoza, grupe za hemikalije ukazuju na veće troškove goriva, jer je potrebno oko 14 dana duže da stignu tankeri koji prevoze. Drugi sektori su manje pogođeni.

Covestro, koja proizvodi pjenaste kemikalije koje se koriste u madracima, automobilskim sjedištima i izolaciji zgrada, očekuje da će imati veće cijene prijevoza, ali je dodao da su one beznačajne u okviru ukupne potrošnje.

Rečeno je da se tim pitanjem bavi interna radna grupa, i dalje ukazujući na njen snažan regionalni otisak.

Proizvođač mirisa Symrise je rekao da ne očekuje kašnjenja u isporuci jer ima dovoljno sigurnosnih zaliha, te je pozvao kupce da se pridržavaju uobičajenih obrazaca naručivanja kako bi spriječili bilo kakvo neopravdano gomilanje.

Wacker Chemie, koja isporučuje polisilicij za otprilike polovinu svjetskih čipova, također je ukazala na veće cijene, ali je dodala da njegovo poslovanje do sada nije značajno pogođeno.

Meincke iz VCI-a vidi prilično male šanse za rasprostranjene prekide proizvodnje čak i ako situacija na Crvenom moru ostane napeta, dodajući da je sektor već imao dovoljno da brine zbog slabe potražnje, birokracije i visokih troškova energije i sirovina.