Kriza

Profit ruskih željeznica od krize u Crvenom moru

Autor: Biznis.ba
Profit ruskih željeznica od krize u Crvenom moru
Foto: Arhiv

Kriza u Crvenom moru preusmjerava prijevoz tereta iz Azije u Evropu kopnenim koridorima kroz ruski teritorij. Ruske željeznice će, čini se, najviše profitirati obustavom pomorskog prometa kroz Sueski kanal.

Njemački DHL saopćio je da su se zahtjevi za prijevoz robe duž ruskog željezničkog koridora povećali za oko 40 posto otkako su kontejnerski brodovi u decembru počeli voziti alternativnim rutama oko Roga Afrike.

"Rail Gate" je objavio da je potražnja porasla za 25 do 35 posto, dok je "Rail Bridge Cargo", sa sjedištem u Nizozemskoj, naveo da je promet kroz Rusiju bio 31 posto veći nego prošle godine, prenosi SEEbiz.

Logističke firme ponovo gledaju rute kroz Rusiju nakon odluke većine velikih kontejnerskih linija da usmjeravaju rute iz Azije u Evropu koje su prolazile kroz Sueski kanal oko Rta dobre nade.

Prekid prijevoza uzrokovali su jemenski Hutiji koje podržava Iran kada su pokrenuli masovne napade na trgovačke brodove u znak podrške Palestincima u Pojasu Gaze.

Zbog promjene rute, vrijeme isporuke između Kine i sjeverne Evrope povećalo se sa sedam ili deset dana na oko 50 ili čak 55 dana.

DHL je rekao da tranzitno vrijeme željeznicom kroz Rusiju od Chengdua u Kini do Duisburga u Njemačkoj trenutno traje od 25 do 30 dana.

"Pogoršanjem situacije u Crvenom moru, broj upita je porastao za otprilike 40 posto", kažu u DHL-u i dodaju da se "većina kupaca odlučuje ići preko Rusije".

Firma je naglasila da ne prevozi teret porijeklom ili namijenjen Rusiji prema izvoznim ograničenjima koja su nametnule zapadne zemlje kao odgovor na sukob u Ukrajini.

Poštujemo stroge kontrole izvoza u skladu s važećim sankcijama", ističu iz DHL-a.

Drugi pružatelji logističkih usluga, uključujući švicarski Kuehn-Nagel i danski Maersk, kažu da su nastavili izbjegavati željezničke rute kroz Rusiju od početka rata u Ukrajini u veljači 2022.

Ruske željeznice posjeduju razgranatu željezničku mrežu Rusije i upravljaju većinom vlakova. Firma je u vlasništvu ruske države i vjeruje se da ima bliske veze s Kremljom.

Vlada Ujedinjenog Kraljevstva nazvala je izvršnog direktora Olega Belozerova "osobom iz Putinova kruga" i uvela sankcije protiv njega 2022.

Prema uslovima sankcija EU-a, postoji gotovo potpuna zabrana kretanja cestovnog tereta u i iz Rusije i Bjelorusije, a ruskim željeznicama je također ograničen pristup brojnim finansijskim uslugama.

Međutim, nema zabrane prijevoza robe ruskim željeznicama.

Podaci ruske firme Eurasian Railway Alliance, koja organizira prijevoz tereta na ruskom kolosijeku 1520 mm (širem od europskog), pokazuju da je kontejnerski željeznički promet iz Kine u Poljsku u januaru iznosio 14.532 dvadesetstopnih ekvivalentnih jedinica (TEU).

Iako je ovo povećanje od 36 posto u odnosu na januar 2023., ova količina ne bi bila dovoljna ni za punjenje nekih od najvećih modernih kontejnerskih brodova, koji nose 24 000 jedinica od po dvadeset stopa.