Influenseri na internetu ne označavaju komercijalne sadržaje
Mreža za saradnju na području zaštite potrošača (CPC), koju koordinira Evropska komisija, ovih je dana objavila pregled objava internet influensera.
Pregled su obavili organi za zaštitu potrošača u 22 države članice EU te Norveškoj i Islandu. Provjerili su objave 576 influensera na glavnim društvenim mrežama (najviše ih je bilo na Instagramu).
Utvrdili su da je čak 97 posto influensera objavljivalo komercijalne sadržaje, a da je samo 20 posto njih označilo svoje objave kao oglašavanje, kako je to definirano evropskim zakonodavstvom o zaštiti potrošača.
Neki od influensera su čak promovisali nezdrave ili opasne proizvode i djelatnosti.
Evropsko zakonodavstvo nalaže obavezu transparentnosti komercijalnih komunikacija, što znači da influenseri moraju otkriti svoje oglašivačke poslove. Akt o digitalnim uslugama, koji važi od 17. februara 2024., nalaže internet platformama i influenserima obavezu preglednosti komercijalnih komunikacija.
Influenseri koji nude audiovizualne sadržaje moraju se pridržavati i pravila Direktive o audiovizualnim medijskim uslugama, uključujući i one o komercijalnim komunikacijama i sadržajima koji su škodljivi maloljetnicima. Evropska komisija je 2023. godine uspostavila i Influencer Legal Hub, gdje influenseri mogu pronaći informacije o skladnosti njihovih usluga sa evropskim pravom.
Marketing influensera trenutno prati i Vijeća EU. Njegovi zaključci će biti objavljeni u maju. Iako neće imati pravnu snagu, predstavljat će značajno usmjerenje u daljem praćenju zakonodavstva s tog područja.