Inspirativna priča iz Zavidovića: Porodica Jusupović već osam godina razvija farmu magaraca
Wicklows Call, Zeka, Ceca, Cica, Ministarka, Gara, Garo i Bony su imena samo nekih od životinja koje na svojoj farmi, nedaleko od Zavidovića, drži porodica Jusupović koja je uz biznis ideju Alena Jusupovića ušla u ovaj već danas uspješni posao.
"Nekome je blatnjava farma, a meni bajka"
U razgovoru za Klix.ba Alen je kazao kako je sve krenulo kao mala ideja, ali da uz podršku roditelja u svakoj njegovoj ideji farma raste iz godine u godinu.
"Imao sam svoja maštanja i ideje, s roditeljima, ali da će to tako brzo doći, ovo je nestvarna slika. Za nekog je ovo blato zbog vremenskih neprilika i snijega, ali za mene je i danas bajka", govori Jusupović na početku razgovora.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Gld99vGX7a0&feature=emb_title[/embed]
S obzirom na to da farma velikim dijelom opstaje radom njegovih roditelja, oni su uključeni u sve njegove planove i ideje od samog početka do realizacije.
Na početku su prvo počeli proizvoditi magareće mlijeko, a zatim i labela te kreme za tijelo.
"Sve je na početku bilo stidljivo. Četiri kreme sam prodavao mjesec dana, a danas ih na stotine mjesečno prodam. Nisam imao priliku izvršiti testiranja prije prodaje pa da sam mogao reći da je krema protiv akni, psorijaze, dermatitisa... Međutim, povratne informacije kupaca su odlične tako da možemo reći da danas dokazano pomažu kod dermatitisa i drugih nabrojanih kožnih anomalija", dodaje Jusupović.
Proizveo jedinstveno bh. peletirano magareće đubrivo
Ponudu je proširio s peletiranim magarećim đubrivom koje je jedinstveno u BiH, a na ovaj proizvod se odlučio nakon što su uvidjeli da imaju velike količine đubriva koje odlažu na svoju njivu, a kojeg iz godinu u godinu, s povećanim brojem magaraca, ima sve više i više.
Foto: E. M./Klix.ba
Napisao je projekt, našao finansijere i počeo realizaciju. Testne količine su već dale određene rezultate, naručio je mašine za proizvodnju, a nakon ispitivanja kalorične vrijednosti prodavat će ga i zvanično na našem tržištu.
"Kada sam stavio prvu naljepnicu na ambalažu nisam mogao zaspati. Sedam godina poslije, moj entuzijazam i želja je i danas velika. Motiv mi nije novac, zaista, vjetar u leđa mi je kada vidim da sve ovo funkcioniše i daje neke rezultate. Imali smo besplatnu sirovinu koju smo bacali. Na tržištu imamo peletirano konjsko i kokošje, ali nemamo magarećeg đubriva. Projekt nije velik, ali svi veliki projekti kreću od malih podruma, tako i ovo. Bez obzira na to što se farma proširila i da će mnogi reći da smo postali veliki, ja volim ulaziti skromno u projekte", pojašnjava Jusupović za Klix.ba.
Najavio je da će proizvoditi tone magarećeg peletiranog đubriva, ali da će sve to doći uz dobru muku i trud koja će postaviti temelje realizacije ideje.
Nedavno je u Španiji Alen Jusupović bio učesnik i Evropskog ruralnog parlamenta i Evropskog ruralnog parlamenta mladih kao jedan od devet bh. predstavnika. U Španiji su napisali zajedničku Deklaraciju Evropskog ruralnog parlamenta koja predstavlja službeni dokument, a istu će predstavljati vladama, nevladinim organizacijama i svima drugima koji utiču na ruralni razvoj.
Magarci su uvijek bili "in"
Na kraju razgovora Jusupović je kazao da je nekada lakše raditi s magarcima nego s ljudima, jer kako kaže magarci su "in".
Foto: E. M./Klix.ba
"Magarci su za mene uvijek bili 'in', životinja iz djetinstva. Oni su za mene karizmatične životinje, kada ih zovem odazovu se. Magarci ne mogu proći jedan pored drugog, a da se ne pozdrave. Ima magarica koje su odlične majke, ali ima ih i koje nisu i onda mi preuzimamo te obaveze. Mi pričamo s njima, to su naši ljubimci. Imamo viška 15 magaraca, dva sam prodao kao ljubimce, a kada bi neko rekao da mu treba za klanje, ja mu ne bi mogao prodati magarca. On ima svoje ime. On je Alteo, Medo, Pako..", govori Jusupović te dodaje:
Foto: E. M./Klix.ba
"Pako provocira Medu, a Medo je jači od njega i često se potuku, to je zanimljivo. Puno je lakše raditi nekada s magarcima. Ja 74 magarca za deset minuta navečer smjestim u štalu. Navečer odvojimo majke od ždrebadi i to je problem za ždrijebe tek 2-3 dana, kasnije samo zna gdje treba ići, tako da je nekada lakše s magarcima."
Istakao je kako će ustrajati na razvoju novih ideja koje za njega predstavljaju istinski izazov te da se nada da će njegovi proizvodi pronaći put do potrošača koji će iskazati zadovoljstvo kvalitetom kao i do sada.