BiH

Obustavljeni radovi na Sarajevskoj zaobilaznici: Šta čeka Zavod za planiranje!?

Autor: Biznis.ba
Obustavljeni radovi na Sarajevskoj zaobilaznici: Šta čeka Zavod za planiranje!?
Nakon pisanja Vijesti.ba o potpunom zastoju u radovima i probijanju svih rokova na izgradnji posljednje dionice Sarajevske obilaznice od Vlakova do Mostarskog raskršća, oglasili su se iz Autocesta FBIH.

Podsjetimo, Vijesti.ba su pisale o činjenici da se 1,5 kilometara Sarajevske obilaznice gradi već dvije i po godine, a da je rok za izvođenje radova bio godinu i dva mjeseca.

Iz Autocesta FBIH su nam potvrdili da su radovi obustavljeni.

U odgovoru na naš upit pojašnjavaju da je ovo javno preduzeće 2012. godine preuzelo izgradnju Sarajevske obilaznice LOT 3 (Butila - Vlakovo - Mostarsko raskršće) od JP Ceste FBiH.

Projekat izgradnje LOT 3 je radio 2008. godine Konzorcij: TZI, Inocsa i Energoinvest. 2010. godine ishodovane su sve saglasnosti koje su potrebne za izgradnju LOT-a 3, a JP Autoceste FBiH je 2012. godine započelo rješavanje imovinsko-pravnih poslova s ciljem izgradnje kompletnog LOT-a 3.

Nakon što su završeni imovinsko pravni odnosi u dijelu LOT 3A od Butila do Vlakova, 2012. godine je izgrađen navedeni dio, koji je finansiran iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH.

- Izgradnja LOT 3B je ponovno aktualizirana 2018. godine te je zbog nemogućnosti rješavanja imovinsko – pravnih poslova urađena izmjena projekta u zoni Mostarskog raskršća koji je radila projektantska kuća TZI. U skladu sa izmijenjenim projektom JP Autoceste FBiH su pokrenule proceduru izmjene saglasnosti i dozvola, navode iz Autocesta i dodaju:

- U decembru 2020. godine započeta je izgradnja LOT-a 3B iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH. Dionica se počela graditi na dijelovima na kojima nije bilo izmjene projekta. Na izmjenu projekta JP Autoceste FBiH još uvijek nije dobilo saglasnosti nadležnih tijela Kantona Sarajevo, Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo, navode iz Autocesta FBIH.

Kako dozvole na izmjene projekata nisu ishodovane na dijelovima na kojima je projekat izmijenjen, odlučeno je da se radovi na LOT 3B obustave do dobivanja potrebnih saglasnosti i dozvola, kako se ne bi stvarali nepotrebni troškovi.

Iz JP Autoceste FBiH navode da su u fazi razgovora sa predstavnicima lokalnih zajednica, tačnije Općine Ilidža i Kantona Sarajevo.

- U narednom periodu planiran je sastanak kako bi se poduzele sve aktivnosti s ciljem realizacije zahtjeva lokalnih zajednica i dobivanja potrebnih dozvola. Nakon dobivanja potrebnih dozvola odmah će se nastaviti izgradnja LOT 3B i potrebno je šest mjeseci za završetak svih radova.

Navode de će se, obzirom da postoji trenutna saobraćajnica, izgradnjom LOT 3B preostalog dijela Sarajevske obilaznice unaprijediti saobraćajna infrastruktura Kantona Sarajevo.

- JP Autoceste FBIH su opredijeljene da je završetak Sarajevske obilaznice prioritetan te će poduzeti sve aktivnosti s ciljem nastavka i završetka izgradnje LOT 3B. Završetkom izgradnje LOT 3B unaprijedit će se položaj privrednih subjekata u pogledu infrastrukturnog okruženja na lokalitetu Općine Ilidža, te će se podići standard lokalnog stanovništva, navode iz Autocesta FBIH.

No, za benefite dionice znaju svi. Obećanja iz 2023. godine su ista kao i 2008., 2012., 2018. , 2020. godine …

Ove informacije iz Autocesta naprosto su šokantne.  Naime, osim što u prehodne dvije i po godine nije urađeno ništa, ove informacije govore da praktično u prethodnih 11 godina, od 2012. godine, nije završen niti jedan metar ove dionice.

Ova činjenica trebala bi biti dovoljan alarm Zavodu za planiranje i direktoru Faruku Muharemoviću.

Vrijeme je da građani i privreda konačno prestanu biti taoci nesposobnosti i nestručnosti nadležnih da završe važne razvojne projekte.

A.D.

Biznis.ba