Organski voćnjak Baš Bašča i prirodni džemovi i sokovi su ključni atributi Breze
Uz podršku Sweden/USAID FARMA II projekta, kompanija Mega Natura, prerađivač voća iz Breze, u blizini Sarajeva, uskoro će povećati proizvodnju organskih džemova, sokova i drugih voćnih proizvoda.
Posjetiocima dozvoljavaju da uđu u voćnjak Baš Bašča i beru voće koje im se sviđa, a vlasnik voćnjaka i kompanije Šefket Hrustanović kaže da ljudi rijetko puštaju druge da lutaju u njihovim voćnjacima, ali da je to je način na koji oni žele da rade.
On je 2005. godine odlučio da na deset hektara zemljišta posadi organski voćnjak, a 2018. godine je osnovao kompaniju. Sada godišnje proizvedu gotovo 200 tona šljiva, krušaka i jabuka, te manje količine trešanja, višanja, kupina i malina. Polovinu toga prodaju u voćnjaku, a ostatak prerade.
Njihov trud uložen u preradu voća se isplatio i 2014. godine na sajmu hrane u Nurnbergu, Njemačka, dobili su priznanje za najboljeg proizvođača soka od šljive na Balkanu.
Baš Bašča je također postala i mjesto za agroturizam. Uz malu farmu životinja, dječije igralište, malo jezero sa splavom, mjesta za roštiljanje i mogućnost vožnje traktorom kroz voćnjak, Baš Bašča privlači mnogo posjetitelja, uključujući i 5.000 stranih posjetilaca godišnje.
Šefket je registrovao i Mega Naturu, te sada proizvode 15 organskih voćnih proizvoda pod markom Zlatija, po imenu Šefketove snahe. Svoje proizvode izvoze u Njemačku, Australiju i Saudijsku Arabiju, ali su i na policama supermarketa širom BiH.
Od sredstava koja su im dodijeljena u okviru projekta Sweden/USAID Farma II kupili su sušaru i mašine za pranje voća, vađenje koštica, blanširanje i rehidraciju.
- Kada pokrenemo proizvodnju trebat će nam još najmanje dvoje uposlenika, kao i oko 85 sezonskih radnika da pomognu u berbi i pripremi voća - napominje Šefket i najavljuje čak i proizvodnju čipsa od kruške i jabuke i mješavina suhog voća.
Planira kupovinu organskog voća od drugih poljoprivrednika u tom području. Uz povećanu proizvodnju, Zlatija proizvodi bi uskoro trebali postići veće tržišne udjele, kako u BiH, tako i na međunarodnom tržištu.
U međuvremenu, organski voćnjak i prirodni džemovi i sokovi ostaju Brezini ključni atributi, saopćeno je iz Sweden/USAID Farma II projekta .
Biznis.ba / FENA