BiH

Raditi na podizanju svijesti o važnosti kupovine domaćih proizvoda-konferencija

Autor: Biznis.ba
Raditi na podizanju svijesti o važnosti kupovine domaćih proizvoda-konferencija

U prvih pet mjeseci ove godine u Federaciju BiH uvezena je roba, u vrijednosti od pet i pol milijardi maraka, dok je izvoz iznosio tri i pol milijarde, kazao je direktor sektora za industriju i usluge Gospodarske komore Federacije BiH Almin Mališević, na konferenciji održanoj u Travniku, u okviru akcije 'Kupujmo domaće - gradimo BiH'.

Mališević je ocijenio poražavajućom činjenicu da je samo u prvih pet mjeseci deficit u Federaciji BiH iznosio dvije milijarde maraka.

U ovom periodu su, kako je kazao, uvezeni lijekovi u vrijednosti od 153 milijuna maraka, prehrambeni proizvodi od 58 milijuna, goveđe meso 53 milijuna, te čokolada u iznosu 47 milijuna maraka.

Uvezena je voda za 46 milijuna maraka, deterdženti za 37 milijuna, te kruh, peciva i kolača za 33 milijuna, dok je uvoz mlijeka i vrhnja iznosio blizu 11 milijuna, a jogurta u vrijednosti osam milijuna maraka.

- Ovo su podaci koji su poražavajući sa aspekta nas koji vodimo računa i pokušavamo razvijati domaću proizvodnju, jer se 20 godina povodi akcija 'Kupujmo domaće'. Unatoč blagom poboljšanju u ovoj oblasti, podaci govore da svijest građana o važnosti kupovine domaćih proizvoda i dalje nije na tako visokom nivou, što znači da trebamo svi intenzivnije djelovati i našim kupcima objasniti šta to znači - kazao je Malušević.

Uz potrebu rada na podizanja svijesti građana, poduzetnica iz Travnika Snježana Koepruner istaknula je nužnost potpore institucija vlasti procesu brendiranja domaćih proizvoda i povećanja njihove konkurentnosti na domaćem i inozemnom tržištu.

- Ne možemo dati sve na same kupce...Za brendirati domaći proizvod treba novca, energije i znanja, koje domaći proizvođači često ne posjeduju. Nemaju možda ni odgovarajuću tehnologiju i tu im treba pomoć. Brend BiH bi trebao biti organska hrana i ti proizvodi bi sigurno dobro prošli i vani, ali za to treba dobra promocija, a u to se ulaže novac. Poražavajuće je kad vidimo koliko se uvozi vode i mesa, a imamo tu domaće firme... Dakle, netko na vrhu treba osmisliti strategiju brendiranja, te povećanja kvaliteta i konkurentnosti - kazala je Koepruner.

Premijer Srednjobosanske županije (SBŽ) Tahir Lendo istaknuo je važnost edukacije stanovništva koje, kako je kazao, treba biti motor u kupovini domaćih proizvoda.

- Naravno da trebamo što više proizvoditi i važnost toga se pokazala osobito u kriznim situacijama. I ova pandemija koronavirusa je, unatoč svim problemima, dala šansu afirmaciji domaće proizvodnje koju svi trebamo podržati - kazao je Lendo, koji je najavio formiranje resursno-razvojnog centra u SBŽ-u koji će se, uz ostalo, baviti navedenim pitanjima.

Konferenciju u Travniku, u okviru akcije 'Kupujmo domaće - gradimo BiH' i 'Kupujmo domaće - posjećujmo lokalno', organizirala je Gospodarska komore Federacije Bosne i Hercegovine, u suradnji s Asocijacijom organskih proizvođača SBŽ-a.

Biznis.ba / FENA