Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković i predsjednik Državnog vijeća Narodne Republike Kine Li Kequiang na gradilištu Pelješkog mosta simbolično su pritiskom na tipku postavili najveći pilot Pelješkog mosta kojeg će kineska kompanija CRBC prema ugovoru završiti početkom 2021. godine, čime će se jug Hrvatske kopnenim putem povezati s ostatkom zemlje.
Kineski premijer Li Kequiang istaknuo je kako je Pelješki most važan projekt za kinesku kompaniju China Road And Bridge Corporation (CRBC) koja će ga izgrađivati na najvišem mogućem nivou poručio je.
Nadzor pojedinih dionica izvođenja, kao i proizvodnju čelika za most u Šangaju, vrše ovlaštena nadzorna tijela Evropske unije (EU).
"Smatram da je most projekt mira i sigurnosti, privrede i razvoja. Most će spajati dva dijela teritorija Hrvatske i tako olakšati promet te pomoći razvoj privrede i društva u Hrvatskoj, posebno juga Hrvatske te u velikoj mjeri poboljšati kvalitetu života lokalnih građana", poručio je kineski premijer Li.
Istaknuo je kako je ovaj most pilot projekt suradnje u okviru Inicijative 16+1, ali i suradnje Kine i Evropske unije.
Li je dodao kako će, nakon što prestane padati kiša i kada most bude izgrađen, biti "duga na zemlji".
Premijer Plenković je istaknuo kako je Pelješki most najveći i najvažniji hrvatski infrastrukturni projekt koji je kao tema i ambicija u domaćoj politici, struci i javnosti prisutan već 20-ak godina te kako ovaj projekt za Hrvatsku ima strateško značenje povezivanja juga s ostatkom Hrvatske.
"Simbolički, ovaj most osiguraće jedinstvo državnog teritorija", rekao je Plenković.
Plenković je naglasio značaj Pelješkog mosta u prometnom i turističkom pogledu "ali i s obzirom na činjenicu da teritorij Bosne i Hercegovine predstavlja vanjsku granicu Evropske unije još jedno određeno vrijeme".
"Za sve hrvatske građane i sve one koji dolaze u Republiku Hrvatsku Pelješki most znači nesmetan promet do krajnjega juga", rekao je premijer.
Pelješki most s pristupnim cestama vrijedan je 520 miliona evra, a sufinansiran je sredstvima EU u iznosu od 357 miljuna eura.
"Njegova realizacija predstavljaće spomenik u najvidljivijem smislu prvih nekoliko godina članstva Hrvatske u Evropskoj uniji", poručio je Plenković.
Dodjela posla izgradnje mosta kineskoj korporaciji CRBC, koja je imala najbolju ponudu na javnom natječaju, otvorila je sasvim novu dimenziju saradnje Hrvatske i Kine, ocijenio je Plenković.
U građevinskom smislu, Pelješki most je Plenković ocijenio jednim od najznačajnijih mostova koji se gradio u Evropi proteklih decenija.
Ukupna težina čelika u mostu je 80.000 tona, što pod vodom, što iznad vode, što znači da će most težiti kao 10 Eiffelovih toranja, a piloti su jedni od najdužih u istoriji izgradnje mostova u svijetu s dužinom od 130 metara.
Dvojica premijera upisali su se u knjigu dojmova i otkrili spomen ploču će ostati kao podsjetnik na današnji događaj i posjetu kineskog premijera Lija Hrvatskoj.
Krajnji rok izgradnje Pelješkog mosta je završetak januar 2021. godine, a gradnju sufinacira EU koja po prvi put svojim novcem finansira projekt kojem je izvođač radova Kina.
Pelješki most bitće dug 2,4 kilometra i sa četiri saobraćajne traka.
Dvojica premijera danas i sutra, 11. i 12. aprila učestvuju na Summitu 16+1, sastanku šefova vlada zemalja srednje i istočne Evrope i Kine pod nazivom "Otvorenošću, inovacijom i partnerstvom gradimo nove mostove", koji se održava 8. put u Dubrovniku.
Uoči Sastanka na vrhu prikazaće otvaranju Poslovnog foruma za poduzetnike iz Kine i 16 evropskih zemalja. Teme panela na Poslovnom forumu su suradnja u područjima infrastrukture i ulaganja, proizvodnje, inovacija, trgovine, turizma i kulture.
Biznis.ba / AA