Aviokompanije pogođene pandemijom spremaju se za manje putnika i više cijene letova
Prije svega, kako pojašnjava De Juniac, doći će do smanjenja broja putnika u pokušaju održavanja socijalne distance unutar skučenih prostora u avionima. To će značiti da će aviokompanije odrediti sjedišta koja moraju ostati nezauzeta.
"Ukoliko to zatraže civilno zrakoplovstvo i zdravstvena uprava, dezinfekcijom i neutralizacijom će biti oslobođeno po jedno sjedište u svakom redu između dva reda sjedišta na kratkim relacijama", rekao je De Juniac.
Na primjer, avionu kompanije Ryanair, koji obično prevozi 189 putnika, uz oslobađanje sjedišta bilo bi dozvoljeno prevoziti samo 126 putnika.
"To je potpuna promjena poslovnog modela aviokompanija koje upravljaju avionima na kratkim linijala", dodao je šef IATA-e.
Ukoliko bi avioprijevoznici morali smanjiti broj putnika za jednu trećinu, cijene karata porasle bi za 50 posto, pojašnjava De Juniac. Ipak, tačan porast ovisio bi o ponudi i potražnji putnika.
Američki avioprijevoznik Alaska Airlines već provodi svoj vlastiti postupak dezinfekcije blokiranjem srednjih sjedišta u većim avionima i sjedala na prolazu u manjim avionima. Iz ovog prijevoznika također ističu: "Ako vam je neprijatno zbog udaljenost između vas i drugih na dan leta, premjestit ćemo vas na drugi let ili osigurati povrat novca."
CAA smjernice kažu da se toaleti u avionima moraju očistiti nakon svakog desetog korištenja, prenosi Klix.
Aviokompanije ne mogu prodavati posljednja tri reda sjedišta na međunarodnim letovima jer moraju biti rezervisana kao karantinsko područje za moguće vanredne situacije tokom leta. Stražnji toalet na desnoj strani aviona pri tome bi trebali koristiti samo oni putnici koji su pod karantinom.
U smjernicama CAA navodi se i da će jedna stjuardesa biti dodijeljena za brigu o putniku ili putnicima u karantinu te kako bi se trebala suzdržati od bliskog kontakta s ostalim članovima posade.