Svijet

Japanski perfekcionizam: 40 najboljih radnika ručno sklapaju tri auta dnevno

Autor: Biznis.ba

Toyota Century je priča za sebe, a Century SUV podiže tu priču na još višu razinu.

Priča o Toyoti dostojnoj cara poznata je većini, a ide otprilike u smjeru da je svaki detalj na automobilu doveden do savršenstva. Pritom se sve odrađuje na decentan, opuštajući način, baš kao što i priliči ovakvoj limuzini. I nije bitno govorimo li o starijim verzijama s V12 draguljem ili novijim, s pokojim cilindrom manje i električnom asistencijom, centralna misao ostaje – biti najbolji.

Sve rečeno u Toyoti su odlučili ponoviti na povišenom modelu. Premijera modela century SUV odrađena je prije par mjeseci, a Toyota sad polako otkriva pojedinosti kompleksnosti ovog proizvoda. Primjera radi, od čak 1500 zaposlenika izabrano je 40 najboljih koji će moći i smjeti sklapati ovaj model, piše Index.hr.

Da bi postali najbolji od najboljih, radnici su morali položiti trodijelni ispit. Prvo su morali položiti bazična znanja i vještine, a nakon toga su pisali ispit o historiji, konstrukciji i svemu vezanom za Century. Konačno, tu je bio i praktični ispit. Jedan od onih koji su položili je i Hiroki Tanaka.

-Pisani ispit je bio teži od praktičnog, s 200 pitanja, ali sam ga prošao tako što sam se prvi put nakon studentskih dana snažno uhvatio knjige, rekao je Tanaka za Toyota Times. "Naučio sam mnogo novih stvari, od povijesti Toyote i Centuryja do jedinstvenih visokokvalitetnih tehnika izrade automobila. Bilo je to neprocjenjivo iskustvo."

35-godišnji radnik u Toyoti je od 2007. godine, a znanje i iskustvo stekao je na liniji za proizvodnju Land Cruisera, inače njegovog automobila snova. Predanim radom uskoro si je i priuštio takav automobil.

Međutim ništa nije usporedivo s onim što proživljava dok sklapa Century. Tu vrijede neka druga pravila, pa su tako kontrole daleko strože. I dok se kod drugih Toyota u pritezanju dopušta odstupanje od 20 posto u momentu, ovdje je maksimalna devijacija tek 5 posto.

Nadalje, samo pritezanje se odvija u nekoliko koraka, a naposljetku pritežu moment ključem s digitalnim zaslonom i bilježenjem svih operacija. Priteže se momentom i do 150 Nm, vrijeme pritezanja je do 12 puta duže nego na "običnim Toyotama", punu minutu po matici.

Sve to usporava proizvodnju, ali i drastično podiže kvalitetu proizvoda. U pogonu se dnevno sklopi maksimalno tri primjerka ovog vozila, i to kroz četiri osnovne faze proizvodnje. Konačno, automobil prolazi rigoroznu inspekciju te se isporučuje kupcu koji je prethodni platio minimalno 150.000 eura.

(Biznis.ba)