Željeznički saobraćaj u Njemačkoj je gotovo u potpunosti obustavljen zbog jednodnevnog štrajka strojovođa, a samo manji broj vozova prometuje po izvanrednom redu vožnje.
Osim međugradskog i međunarodnog željezničkog saobraćaja pogođen je i lokalni i gradski sistem željeznica, koji se nalazi u sklopu koncerna Njemačka željeznica (DB).
Na jednodnevni štrajk upozorenja od srijede do četvrtka navečer svoje je članove pozvao Sindikat njemačkih strojovođa (GDL), s namjerom povećanja pritiska na upravu DB-a uoči početka pregovora koji su trebali početi u petak.
Uprava DB-a je osudila štrajk kao "potpuno neutemeljen" i kao mjeru od koje isključivo trpe milioni putnika. DB je otkazao početak pregovora o povećanju plaća zbog odluke GDL-a da svoje članove pozove na štrajk.
Zbog svoje agresivne politike osporavani šef sindikata GDL-a Klaus Wesselsky, koji je i proteklih godina naišao na žestoke kritike javnosti zbog čestih poziva na štrajk, ovaj je štrajk, koji je bio potpuno neočekivan, opravdao "nespremnošću DB-a" za prihvaćanje zahtjeva GDL-a.
Sindikat strojovođa od DB-a traži 555 eura veću platu, premiju za ublažavanja inflacije te smanjenje radne sedmice sa 38 na 35 sati.
DB pristaje na uslove GDL-a što se tiče povećanja plata, ali odbija skraćenje radne sedmice. Bruto plaće strojovođa se, ovisno o saveznoj pokrajini, kreću između 3.500 i 4.500 eura.
Posmatrači već godinama upozoravaju na to da se u redovnim sukobima između GDL-a i DB-a, koji traje godinama i zbog kojeg u pravilu najviše trpe putnici, radi o borbi za prevlast među sindikatima zaposlenih na željeznici.
GDL, koji broji malo članova pa strahuje za egzistenciju, u konkurentskim je odnosima s mnogo većim sindikatom EVG-om, s kojim u pravilu nema problema u pregovorima s DB-om, pa se stoga želi profilirati agresivnim potezima poput nenajavljenog štrajka.
(Biznis.ba / HINA)