BiH

Koliko je epidemija virusa korona promijenila navike potrošača?

Autor: Biznis.ba
Koliko je epidemija virusa korona promijenila navike potrošača?

Pandemija korona virusa uticala je na sve pore u društvu, pa tako i na navike svakodnevne kupovine.

U gotovo svaku kupovinu sada će sigurno biti uvršteno i neko sredstvo za dezinfekciju.

“Prije pandemije nisam mnogo kupovala sredstva za dezinfekciju, tačnije, rijetko kad. Međutim, od kako se pojavio virus, sredstva za dezinfekciju su obavezna stvar na listi mjesečne kupovine. Takođe, dok su bile obavezne, i rukavice sam vrlo često kupovala”, rekla jedna mještanka Borika.

Njen sugrađanin kaže da se, od potrošačkih navika jednio promjenilo to što češće kupuje zaštitne maske koje su u zatvorenim prostorijama, ali i na skupovima sa većim brojem ljudi obavezna. Korona promjenila i navike i ponašanje potrošača u marketu “Đurić MBB” se slažu da je pandemija izazvana COVID - 19 virusom, promijenila svakodnevne navike i ponašanje potrošača uopšteno.

“Samo je pitanje u kojoj mjeri je to sada primjetno. Naša svakodnevica i naša nova realnost su maske i sredstva za dezinfekciju. Na našim kasama odavno su postavljene zaštitne folije, duž čitavog marketa polijepljene naljepnice o rastojanju”, kaže Željana Šajinović, PR i marketing konsultant u ovom marketu.

Ona dodaje da je na ulazu u svaki market “Đurić MBB” postavljene maske i sredstvo za dezinfekciju ruku. Mada, kaže, rijetkost je da kupac ulazi u market bez maske.

Prema njenim riječima, sve to bi prije samo godinu dana bila neslana šala, sada je već opšteprihvaćeno.

Kupci stvarali zalihe

“Osvrnimo se na sam početak i informaciju o COVID-19. U prvih nekoliko sedmica, bila je velika potražnja brašna, ulja, toalet papira, sapuna i sredstava za dezinfekciju. Kupci su stvarali zalihe čak i onih prehrambenih i neprehrambenih artikala koje, inače, ne kupuju. Za to vrijeme, moram pohvaliti i izraziti divljenje prema svakom potrošaču Đurić supermarketa koji su se, zajedno sa nama, borili”, kaže Šajinovićeva.

Dodaje da su se svi kupci pridržavali mjera prevencije protiv virusa.

Pohvalno je i što smo dali prednost starijoj populaciji i čekali u redovima strpljivo dok su naši penzioneri obavljali kupovinu. Ako govorimo o navikama, mogu sa sigurnošću reći da se danas više kuha nego prije, da su se ljudi više okrenuli porodičnom ručku nego hrani iz restorana, pekoteka. Promijenjene su navike i prioriteti prilikom kupovine”, navela je Šajinovićeva.

Kako kaže, sada se uglavnom kupovina obavlja bez nekog dugog zadržavanja, te da se kupuje uobičajeno, ali da su sredstva za dezinfekciju sada na redovnom spisku za kupovinu.

“Ono što nas posebno raduje u ovom trenutku jeste početak nove školske godine i radost koju djeca nose. Oni su naši najmlađi i najslađi potrošači. Ako nam drugo dobro nije donio, virus je očistio naše domove od nepotrebne prljavštine, a mnoge domaćice su, usljed “tone” brašna u kući, postale izvrsne kuvarice spremajući razna tijesta”, zaključila je Šajinovićeva.

Biznis.ba / NN