Svijet

Kako će pandemija utjecati na cijenu avionskih karata i ponude kompanija

Autor: Biznis.ba
Kako će pandemija utjecati na cijenu avionskih karata i ponude kompanija

Već sada vidimo prve naznake kako će izgledati putovanja avionom. Zbog pandemije brojne aviokompanije su u krizi zbog čega je dolazilo i do otpuštanja radnika u svjetskim kompanijama. Kako bi preživjeli krizu i privukli turiste u ponudi su razne mogućnosti koje do sada nisu bile u opticaju.

Delta Air Lines je u skladu sa preventivnim mjerama kako bi se spriječilo širenje koronavirusa ukinula srednja sjedišta u avionu, a na jednom letu dozvoljena bukiranost je 50 do 60 posto, prenosi Klix.ba.

Slične mjere su uvele i druge aviokompanije poput Emiratesa, American Airlinesa, Japan Airlinesa, Wizz Aira i druge.

Takođe, neke kompanije dozvoljavaju uobičajene rezervacije, ali i mogućnost dodatnog plaćanja ukoliko želite da držite socijalnu distancu odnosu na druge putnike u avionu, piše CNN.

Frontier Airlines je predstavio i opciju "Više prostora" koja za 39 dolara nudi mogućnost još jednog, srednjeg sjedišta kako bi na taj način održali distancu ukoliko želite. Iz kompanije su nakon kritika poručili da namjera nije bila profitiranje na sigurnosti putnika.

Utjecaj cijene nafte na avionske karte

Krajem aprila cijena barela sirove nafte značajno je pala. Sirova nafta koja se miješa i rafinira koristi se kao mlazno gorivo i potrebna je u avioindustriji. Cijena tog goriva čini 30 posto cijene aviokarte. Obzirom na pad cijena goriva, postavlja se pitanje da li će aviokompanije umanjiti i cijene karata.

Izvršni direktor Business Traveler Dealsa Manoel Suhet kazao je da avio kompanije mogu imati koristi od nižih cijena nafte, ali ne odmah. On je takođe objasnio da cijeli proces nije jednostavan jer kompanije gorivo kupuju na veliko i ranije se obezbjeđuju po odgovarajućoj cijeni kako bi izbjegli kasniji mogući porast.

Ponude koje treba da primame turiste

Čak i oni koji vole i često putuju na egzotična mjesta sada su skeptični prema ponudama aviokompanije. Mnoge nude čak i četiri puta niže cijene karata ako ranije rezervišete međutim turiste brine to što ne znaju kakva će epidemiološka situacija biti u državi onog dana kada su rezervisali kartu.

The Times od London piše da je sicilijska vlada odvojila 50 miliona eura upravo za plaćanje polovine karata turistima.

Asiana Airlines nudi čak mogućnost "Plati sada, leti bilo kada" što podrazumjeva rezervaciju određenog leta s tim da možete odabrati bilo koji datum.

Avionske karte će zavisiti od ponude i potražnje, trenutne ponude uključuju plaćanje socijalne distance, radi se na turističkim promocijama i slično. Da li će avioindustrija da oživi zavisi isključivo od turista koji odlučuju o tome da li su ponude dovoljno dobre. Za sada ne treba biti pretjerano optimističan.

Biznis.ba