Javnost prepoznaje dijasporske investicije kao šansu za BiH

Iz USAID Projekta “Diaspora Invest” istaknuto je da podatak da je u devet mjeseci 2020. godini objavljeno preko 500 članaka i priloga o dijasporskim investicijama putem domaće štampe, portala, TV i radio stanica, pokazuje da bosanskohercegovački mediji prepoznaju važnost potencijala, ali i rezultata ulaganja bh. dijaspore.

Podsjećaju da je godina počela s tekstovima koji su se bavili novim pozivom USAID Projekta “Diaspora Invest” za pružanje tehničke podrške. U februaru je bilo govora o pionirima bh. robotike, kompaniji “Autotech”, startupu u industriji namještaja “Industrial”, novim radnim mjestima u IT kući “Propeller”, te o povezanosti uspješnih primjera ulaganja dijaspore iz Prijedora, Dervente i Srebrenice.

Epidemija je već krenula da utječe na biznise u martu kada se javnost fokusirala na priče kompanija “ZenDev”, “Propeller” i “Galop Digital”, čiji su direktori govorili o načinu kako se IT sektor nosi sa pandemijom. U aprilu su mediji bili zainteresovani za webinare i edukacije iz oblasti radnog prava koje je sa dijasporskim investitorima realizirao Biznis centar bh. dijaspore i udruženje “Arbitri”.

U maju je interes javnosti bio na priči Save Joksimovića, povratnika iz Italije, koji je pokrenuo kompaniju “Eurosag” iz Bijeljine, a koji je tih dana upravo bio u Sarajevu na trening programu USAID Projekta “Diaspora Invest”. Također, brojni mediji su citirali rezultate istraživanja Projekta, a koji se tiču uticaja pandemije Covid-19 na investicije dijaspore.

Priče “Ekon Immo Group” iz Mostara, “Marić projekata” iz Žepča, “Ekonomik Grupe” iz Srebrenice i “Hacienda de la Vida” iz Kiseljake obilježile su početak jula. U ostatku sedmog mjeseca, ali i u augustu, glavni fokus medija bio je na velikim konferencijama bh. dijaspore “Connecto” koju je realizirao Tehnološki park INTERA, te “Reconnect” koju je realizirao Restart, uz podršku USAID Projekta “Diaspora Invest”, ove godine sa pažnjom na prevazilaženja izazova pandemije.

U augustu je veliku vidljivost imala priča kompanije “Visit Konjic” i potencijala ulaganja u lokalni turizam, koja je oslonjena na poslovna partnerstva sa nekoliko pojedinaca i organizacija iz bh. dijaspore.

U septembru je posebnu pažnju dobila priča Armana Ćurića i kompanije Interprodukt iz Mostara. Ćurić je znanja i poslovne veze iz Norveške iskoristio za pokretanje kompanije koja se fokusira na PVC stolariju. Također, uspješna priča Adele Kadirić, bh. dijaspore iz Njemačke i pokretačice platforme Kudćeš.ba objavljena je u brojnim domaćim medijima.

Agencije su prenosile i priču Samira Mešića i kompanije “BI Consulting”, koja je u ovom mjesecu održala webinare povezivanja sa malezijskim tour operaterima, a u svrhu istraživanja potencijala razvoja novih ponuda za posjete u periodu nakon pandemije. Mediji su donijeli i nekoliko sveobuhvatnih analiza uloge dijaspore u oporavku bh. ekonomije.

– Izazovi pandemije se nastavljaju, ali uspješne priče bh. dijaspore nastavljaju biti inspiracija za buđenje i obnovu domaće ekonomije. Vrijedi i ukazati da su spomenute kompanije podržane kroz različite programe USAID Projekta “Diaspora Invest”. Naša priča se nastavlja – poručili su iz tog projekta.

 

Biznis.ba / FENA