Potpisan ugovor o gradnji autoputa kod Zenice u vrijednosti od 60 miliona eura

U sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru danas je potpisan ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Ponirak – Vraca na autoputu A1.

Posao vrijedan blizu 60 miliona eura dobila je sarajevska kompanija Euro-Asfalt.

Ugovor su potpisali direktor Autocesta Adnan Terzić, direktor Euro-asfalta Hamed Ramić, te ministar saobraćaja i komunikacija FBiH Denis Lasić u svojstvu svjedoka sa strane JP Autoceste, odnosno Munir Ramić u svojstvu svjedoka ispred Euro-asfalta.

Vrijednost ugovora je 59.408.825,00 eura bez uključenog PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske investicijske banke u visini od 50 miliona eura i bespovratnih sredstava od WBIF-a u visini od 19 miliona eura.

Adnan Terzić je nakon parafiranja ugovora kazao da s današnjim činom završava ciklus koji su u Autocestama sami sebi zadali, a sastoji se od dodjele ugovora za građenje dionica koje predstavljaju funkcionalne cijeline.

Nakon izgradnje posljednjih potpisanih dionica povećat će se i naplata cestarina, smatra Terzić.

Naglasio je da je posebno zadovoljan što je ugovor potpisan sa domaćom kompanijom. Pomenuta dionica je ustvari tunel od 2,65 kilometara koja bi Zeničku zaobilaznicu trebala spustiti do Nemile.

Ramić je podsjetio da je ovo 15. tunel koji gradi Euro-asfalta, napominjući da kompanija ima više od 900 uposlenih. Njihova primanja su, tvrdi, ujednačena sa onim u Hrvatskoj i Sloveniji.

– Iza sebe imamo 12,6 kilometara tunela od Albanije do Slovenije, a trenutno ih gradimo šest. Ovo će biti sedmi, kazao je Ramić.

Ministar Lasić je rekao da je ponosan jer je nastavljen trend gradnje na sjeveru koridora. Potpis ugovora s domaćom kompanijom predstavlja dodatni poticaj privrednom razvoju naše zemlje, dodao je.

Rok gradnje ove poddionice je 30 mjeseci, a početak radova najkasnije 52 dana od potpisa ugovora. Predstavnike medija danas je interesovalo i kako riješiti problem sa nezadovoljnim mještanima u naseljima u južnom dijelu Mostara, a Terzić je kazao da problema ustvari tamo i nema, s izuzetkom nekolicine nezadovoljnih mještana.

– Kreditni odbor treba da da saglasnost kada se ispune svi uslovi. EBRD je već odlučio ko će raditi GP analizu. Nakon četiri mjeseca koliko moramo čekati, moći ćemo sa više konkretnih stvari izaći u javnost. Trenutno uveliko radimo na eksproprijaciji zemljišta. Uradili smo na desetine rješenja. Niko dosad nije rekao da nešto neće potpisati. Realnost je drugačija od onoga što se objavljuje u medijima. Shvatam da postoje pojedinačna nezadovoljstva. Vlada FBiH je proglasila javni interes, i svakako da će svi koji se nađu na toj trasi biti adekvatno obeštećeni prema tržišnim uslovima. To je maksimum koji možemo, rekao je.

Ministar Lasić kazao je da veliki problem predstavlja tunel Crnaja na kojem još nisu započeli radovi na sanaciji. Traži se najbezbolnija zaobilaznica. Lasić je rekao da se kao najbolje rješenje nazire spuštanje ceste do željezničke pruge.

Biznis.ba