BiH

Sarajlija u unikatne rukotvorine od drveta ugradio i humanost

Autor: Biznis.ba
Sarajlija u unikatne rukotvorine od drveta ugradio i humanost

Samo se radom ili hrabrošću može postići ugled među ljudima, prisiliti ih, ne da vas vole i nagrade, ali svakako da vas cijene i poštuju. Naravno da je rad bolje i sigurnije sredstvo, jer hrabrost nije od prirode svakom dana, a osim toga - za nju se rjeđe i prilika pruža, dok je za rad i radljivost uvijek ima.

I ne govorim ovdje o unutrašnjem zadovoljstvu koje čovjek ima od dobro svršenog posla i koje svakako vrijedi više od svih nagrada i priznanja ljudskih, zapisao je velikan književnosti Ivo Andrić o čovjekovom radu.

A da je ono što se rukama stvori razlog za ponos, zna Sarajlija Abdulgafar Selimović Gafo, po stručnom zvanju grafički dizajner, koji se otisnuo u ručnu izradu proizvoda od drveta "napravljenih isključivo od sunca i kiše, koji su rasli na obroncima bh. planina, obrađeni pažljivo i sa mnogo ljubavi" - u radionici nastaju rasvjeta i dekorativni predmeti od drveta u obliku drvenih mozaika.

"Ideja o 'Shari' se razvija veoma dugo, sigurno nekoliko godina unazad. Ručni rad je moja velika ljubav i za svoje potrebe sam pravio određene predmete od drveta. Inače slušam dosta podcast formata. Uvijek kažem da su 'Pojačalo podcast' i njegov autor Ivan Minić krivi za sve, jer kad preslušate 100+ raznih poduzetnika, onda se i u vama probudi želja da se okušate u tom svijetu", priča Abdulgafar za "Nezavisne" o samoj ideji nastanka brenda i dodaje da je u "Shari" spojio svoje ljubavi i aktivnosti u jednu priču, od obrade drveta, ručnog rada, planinarenja i svih elemenata koji su se povezali u jedan brend.

Dalje objašnjava da su se ove godine posložile neke kockice te da je sama priprema modela bila jako temeljita i opširna, od istraživanja tržišta, razrade ideje, biznis plana, plana marketing aktivnosti, dizajna i razvoja proizvoda.

"Ali kada znate šta hoćete i kada ste fokusirani na svoje ciljeve, onda veoma mnogo stvari možete uraditi u relativno kratkom vremenu. Četiri mjeseca je trajala intenzivna priprema, a skoro četiri mjeseca postojimo na tržištu", ponosan je Abdulgafar.

Kazuje da trenutno ručno proizvodi rasvjetu kao i dekorativne predmete od drveta u obliku drvenih mozaika te da je najtraženiji proizvod brenda Chilim, drveni mozaik iz tri dijela inspirisan ćilimom kao stubom kulturne baštine BiH.

Igor Isanović
Foto: Igor Isanović

"S obzirom na to da smo moja supruga, kćerka i ja strastveni planinari, naša prva kolekcija rasvjete je inspirisana bh. planinama. Svako rasvjetno tijelo je dobilo naziv po jednom od vrhova sa bh. planina na koje nas dizajnom podsjeća. Zasada u kolekciji imamo opservatorij, lupoglav, oblik, zubac, troglav i vilinac", objašnjava mladi čovjek koji rukama stvara prava mala umjetnička djela i dodaje da naziv brenda "Shara" asocira na šaru od drveta, a na logotipu ta šara je u obliku planine te da je priča tako zaokružena.

Abdulgafara smo dalje pitali kako zapravo teče proces izrade određenog predmeta te koje je korake potrebno ispoštovati da bi jedan od predmeta iz "Shara" palete izgledao besprijekorno.

"Svaki komad prođe kroz ruke mnogo puta i svakom proizvodu posvetimo dosta vremena. Proces izrade je dugotrajan i zavisi od samog proizvoda. Drvo se reže na potrebne dimenzije, obrađuje, šmirgla, lijepi, kod rasvjete se spaja struja. U proizvodnji koristimo samo male mašine za rezanje, a sve se ručno spaja, lijepi, finalno obrađuje", navodi ovaj kreativac i objašnjava da trenutno u "Shari" proizvode izrađuju od oraha, javora, hrasta, trešnje, a da po želji kupaca mogu raditi i sa drugim vrstama drveta.

Igor Isanović
Foto: Igor Isanović

A bilo je i situacija kada u procesu proizvodnje u radionici smještenoj u sarajevskom naselju Vogošća nije išlo sve po planu, odnosno kada su se dešavale i greške u nekim od koraka koje je potrebno ispoštovati da bi proizvod dobio konačan izgled.

"Iako smo se trudili da od samog početka standardizujemo proizvodnju, u ručnom radu dolazi do nepravilnosti. Vremenom ih je sve manje, jer se stiče određena rutina u izradi. Nekada su te greške manje i mogu se ispraviti, a nekada je potrebno krenuti sa izradom novog proizvoda. Ali greške su sastavni dio posla. Bitno je da učimo iz njih", siguran je Abdulgafar.

A proizvode satkane u "Sharu" opisuje kao povratak prirodi, nama samima i onome što jesmo zapravo te navodi da iza mladog sarajevskog brenda trenutno stoje samo njegova supruga i on - "Na početku nam je nekoliko prijatelja pomoglo u oblastima u kojima su stručnjaci. I jako smo im zahvalni što su nam stavili na raspolaganje svoje znanje i vještine, jer vjeruju u vrijednost priče o 'Shari'".

Igor Isanović
Foto: Igor Isanović

Čovjeka vještih prstiju pitali smo može li iz svog iskustva govoriti o potrošačkom društvu u smislu osviještenosti o kupovini ručno rađenih proizvoda u odnosu na one industrijske te imaju li ljudi svijest o kupovini proizvoda od, uslovno rečeno, malih proizvođača, o autentičnosti proizvoda…

"Kao i bilo gdje u svijetu, i ovdje postoje ljudi koji cijene ručni rad, ali i oni koji radije biraju jeftinije, industrijske proizvode iz raznih razloga. Iako je u BiH teža ekonomska situacija i manja kupovna moć u odnosu na ostatak Evrope, svakako da i ovdje postoje ljudi koji žele i kupuju naše proizvode. Dugoročno smo ipak orijentisani na inostrana tržišta", navodi Abdulgafar.

Brojni su primjeri ljudi koji su u BiH pokušali pokrenuti svoj biznis, obrt, ali su odustajali negdje na pola puta ili već na samom početku, a zbog birokratije ili novca, te smo Sarajliju pitali kakva su njegova iskustva na ovom polju.

"Istina je da je birokratija ovdje dosta komplikovana i da nije najpovoljnija poduzetnička klima, pogotovo u odnosu na zapadnu Evropu i Sjevernu Ameriku, ali oni imaju probleme neke druge vrste. Mi, kao i većina poduzetnika, ni od koga ništa ne očekujemo, osim od samih sebe. Dosta je lakše kada nemaš nikakvih očekivanja. Dosta zavisi od upornosti, volje, želje i sposobnosti donošenja pravih odluka", pojašnjava Abdulgafar.

Igor Isanović
Foto: Igor Isanović

U vremenu u kojem živimo, kada su otuđivanje i okretanje glave od tuđih problema na nezavidnom nivou, Selomovići su donijeli odluku za svaku pohvalu - dio sredstava od prodatih proizvoda namjenjuju SOS Dječjim selima u BiH.

"Mišljenja sam da je društvena odgovornost veoma bitna i da treba zajednici da vratimo nazad ono što od nje dobijemo. Mi smo odlučili da dio prihoda odvajamo u humanitarne svrhe te pružimo priliku djeci iz SOS Dječjih sela da se kroz naš model radionica za djecu, u kojima pravimo drvene igračke, upoznaju sa prirodnim materijalima i iskažu svoju kreativnost. Naše je samo ono što drugima damo", siguran je ovaj kreativac velikog srca.

Svaki proizvod od čije prodaje dio novca ide u humanitarne svrhe izrađuje se po narudžbi, a rukotvorine je moguće vidjeti u "Shara" web shopu.

"Omogućeno je online kartično plaćanje, dostava u sve zemlje svijeta. Dosta ljudi naručuje i putem društvenih mreža, Instagrama prvenstveno. Upravo smo završili prevod stranice na engleski jezik i omogućili kupovinu stranim klijentima", objašnjava Abdulgafar i za kraj razgovora za "Nezavisne" kazuje da je planova za buduće dane mnogo, a da je jedan od njih na koji će se fokusirati u budućnosti predstavljanje "Shara" proizvoda internacionalnoj publici.

Igor Isanović
Foto: Igor Isanović

Abdulgafar je radom, ali i hrabrošću da sa drugima podijeli svoj kreativni pogled na svijet postigao ugled među ljudima. Nagrade za radljivost, kako Andrić na početku priče kazuje, njegovoj su supruzi i njemu riječi hvale koje dobijaju od kupaca, ali i spoznaja da predmeti nastali u njihovoj radionici postaju dio dekora brojnih domova u BiH te svijetu i uspomena koje u njima nastaju.

Posebnosti "Share"

Ručni rad

"Shara" proizvodi su ručno rađeni, bez korištenja CNC mašina. Samim tim, svaki proizvod je unikatan, budući da prilikom ručne izrade nije moguće napraviti dva ista proizvoda.

Domaća proizvodnja

Od ulaska materijala u radionicu pa do nastanka finalnog proizvoda, cjelokupna proizvodnja dešava se pod "Shara" krovom.

Prilagođavanje proizvoda

Svaki kupac ima mogućnost biranja boja, materijala i dimenzija, odnosno prilagođavanja finalnog proizvoda vlastitim željama i stilu.

Pozitivan učinak na zdravlje

Proizvodi donose pozitivan učinak na fizičko i mentalno zdravlje - brojna istraživanja su pokazala da uvođenje prirodnih materijala u dom smanjuje nivo stresa i tjeskobe, a drvo se takođe smatra i hipoalergenim.

Iskorištenost materijala

Iskorištenost materijala je maksimalna, a osim proizvoda, svaka ambalaža se pravi isključivo od drveta. Ne koristi se plastika niti bilo koji drugi vještački napravljeni materijali.

Društvena odgovornost

Kroz razne angažmane "Shara" nastoji da pokaže svoju društvenu odgovornost - kupovinom njihovih proizvoda dio prihoda se donira SOS Dječjim selima BiH.

Ekološka osviještenost

Dio prihoda od svakog proizvoda odvaja se i za pošumljavanje, čime žele naglasiti važnost odgovornog upravljanja šumskim i prirodnim resursima.

(Nezavisne)